Falska jävla människor...

På bara ett dygn har jag fått uppleva hur jävla falska människor kan vara. Efter ett samtal med min
uppfödare igår, gjorde mig jävligt arg... Inte på uppfödare, utan på en annan sak. Fick veta av min
uppfödare igår att någon har ringt henne och påstått att jag har behandlat Fanny jättedåligt på
en utställning och varit skitelak på henne. Det gör mig först och främst jävligt förbannad, men
sedan också väldigt jävla ledsen. För det finns ingen sanning i det... Om jag varit elak på henne
hade hon knappast tytt sig till mig. När jag kommer hem från jobbet på eftermiddagen/senkvällen
(beror på vilket pass jag jobbar), så möts jag av världens lyckligaste hund som kommer
rusandes emot mig med svansen hårt viftandes och ska hoppas och kramas. Om jag varit elak
skulle jag ha en hund som inte tycker om mig och det gör hon inte. Att det är lite dålig pli på henne,
ja det vet jag också. Men har anmält henne nu till en lydnadskurs i vår. Ska försöka gå på en
privatkurs hos en hundpsykolog i Uppsala med.

Sedan är den en annan person som jag pratade med i tisdags. Sa en del saker då, igår när min
kompis konfronterade människan, påstod den att jag sagt diverse saker som jag inte hade sagt.
Det är väl inte falskhet egentligen, men det gör mig ändå sur. För jag känner mig så dåligt
behandlad av den människan. Sedan sa den saker till min kompis igår, att den skulle ringa mig och
prata med mig om det här strulet... ingen telefon har ringt idag... hm... Visar bara en del saker
som jag haft på känn tidigare... Behandlar man mig illa, then I'll show they my ass... Kommer
bli väldigt intressant på tisdag kväll säger jag bara... Kräver en ursäkt för detta.
Just nu är inte jag alls i form kan jag meddela. Inte nog med att folk beter sig illa mot mig och
hittar på en massa saker och behandlar mig som skit... Har en kropp som strejkar både själsligt
och kroppsmässigt. Illamående och huvudvärk varenda morgon jag ska gå upp tidigt. Jag kan sova
8-9 timmar per natt när jag är ledig. Ändå kan jag sova hur mycket som helst. Tror kroppen fått
sig en släng av halv utbrändhet. Jag kommer igen, det gör jag alltid. Men när man saknar vilja
att göra någonting då är det inget roligt. Man känner ju själv hur odräglig man blir. Men vi går
mot ljusare tider. Så vet att det kommer bli bättre för mig med. :) Man måste vara positiv. Var
som igår kväll när jag fick veta att någon hittat på falska saker, då kände jag att jag inte hade
någon som helst lust att åka till Mora i mars på hundutställningen där. Men samtidigt känner jag;
Om jag inte åker, då har jag låtit dem vinna. Där kommer mitt jävlaranamma fram, där jag
knyter näven i fickan och tänker: "NI ska allt få se era jävlar..." Glad att jag kan resa mig
upp snabbt och vända det dåliga till något positivt.

Var förresten och såg nya Hamiltonfilmen i onsdags tillsammans med Caroline (som jag känt
sen jag var 12 år, men aldrig tidigare umgåtts med på det här sättet). Kul var det i alla fall
att umgås med henne och gå på bio :) Filmen var förövrigt riktigt jävla grym. Persbrant är
som klippt och skuren för rollen med sin kyla. Jag tror han och Peter Stormare är de bästa
Hamilton. Har sett Stefan Sauk spelat Hamilton med. Men han har inte samma kyla som
Persbrant eller Stormare :)

Så bara för att jag känner att jag är bättre och för att jag känner att folks skitsnack rinner av
mig förhållandevis snabbt, så tänkte jag bjuda på lite låtar som jag just nu tycker är grymt
bra och som får mig på bra humör :)

Norlie & KKV - Tröjan du hatar


Takida - You learn


Lilla Sällskapet - Morgon efter



Liviu Hodor .feat. Mono - Sweet Love



Robert Pettersson .feat. Helena Josefsson - My own worst enemy
(orginalsång till Hamilton - I nationens intresse)





XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det där med din behandling av Fanny kan ju inte vara annat en ogrundat skitsnack från någon som vill dig illa mer än hunden väl.

2012-01-21 @ 19:57:42
Postat av: Jenny

Jo Fredrik det är så. Jag är relativt övertygad över vem det är med. Antingen en person som jag blev osams med i oktober (dock tror jag att den personen är så vuxen att den inte skulle göra en sådan här grej). Eller så är det en annan människa som sett mig på utställning en enda gång; Fannys först3 då hon drog genom hela tingen pga att hon skulle till allt och alla och leka, så jag fick dra henne med mig. Den här sista personer har till och med suttit och skrivit öppet på en väns logg på facebook att jag varit elak på min hund och att jag borde skämmas. Jag hade väldigt radikal åsikt som den sista människan inte tålde och som inte stämde överrens med den personens åsikt. sedan ifrågasatte hon att min vän var vän med mig m.m. Så tyder på den sista människan tyvärr.



Jag tog åt mig precis när jag fick veta det och blev ledsen. Men det har jag vänt till ett jävlaranamma och känner bara: JAG SKA VISA DIG DIN JÄVEL, inför den personen. Det gav mig tändvätska.

2012-01-21 @ 20:56:31
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0