Lång natts färd mot morgondagen...

Jag ska sova... men jag vill inte det :P Hade en sms-konversation med min uppfödare
här på senkvällen. Visar sig att det rör på sig hemma hos henne ikväll. Fannys mamma
föder troligen sin andra kull sent inatt eller tidigt i morgon bitti. Så jag är lite exalterad.
Hade hellre varit hos uppfödaren nu och få vara med och uppleva det. Så får se hur bra
det går att sova...

Är dessutom fucked up sjuk. Jobbade idag, var lojal mot jobbet... det fick jag betala för.
Efter lunchen idag när jag var hos en brukare fick jag den typiska febervärken i varenda
led i kroppen. Det bara moler och jag vill bara lägga mig ner och dö när denna värken
kommer. Mår så fruktansvärt dåligt av värken... blir helt däckad. Jag har inte tid att vara
sjuk. Det är bara så. Så ligger med feber, halsvärk, totalt nästäppt och hostar som en
jävla gris. Någon som vi komma och krama mig lite och ta hand om mig? Annars, döda
mig någon!

Jag är inbokad på jobb på fredag kväll. Hoppas verkligen att jag kan åka in och jobba
då. Jag har inte tid att vara hemma alls... det fungerar inte bara...

När jag kom hem från jobbet idag tog jag en Ipren, febervärken försvann sakta men
säkert. Så fick för mig att baka semmelbullar. Tack vare pappa som sabbade hela min
bakning, blev semlorna försenade, så blev ingen idag. Men fick en på jobbet i alla fall.
Kroppen har känts okej när det gäller febern, fram till för ca 1 ½ timme sedan, då
värken började smyga sig på igen. Ta ipren eller inte? Jag äter gärna inte medicin i
onödan... väldigt sällan som jag tar tabletter mot något. Men känns som jag behöver
en här ikväll. Gör bara ondare och ondare i muskler och leder. Till och med mina mag-
muskler gjorde ont. Och kotpelaren ska vi inte prata om. Tänk er molvärk på båda
sidorna av kotpelaren så fort du rör dig... har du haft det förstår du var jag pratar om.

Har käkat lite jordgubbar här på senkvällskvisten.... gott...

Hoppas en bra natt med mycket sömn kan ta bort febern... Vill vakna upp utan feber imorn.
Den tar ner mig något fruktansvärt. Någon sa att jag gnällde som en hel karl... Hallå, den som
inte har haft febersmärta i leder och muskler vet inte vad det är att vara sjuk riktigt. Jag
säger bara det. När det är som värst med mig, det räcker med runt 39 grader, blir jag nästan
okontaktbar. Har så ont att jag inte vet om jag ska sitta, stå eller ligga. Jag bara kvider.
Mig med feber vill ni inte uppleva säger jag bara.

Lyssnar just nu förövrigt på en cover på The Arks låter "calleth you cometh I" som en grupp
som heter Vega har gjort. Den finns på spotify. Så grymt bra... Skönt när man ska försöka
att slappna av... Orkar inte skriva mer vänner.

Godnatt folket!


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0