Jag reser mig igen... Euphoria

Att citera Thorsten Flincks låt i Melodifestivalen, känns verkligen som rätt sak idag...
Jag säger nämligen bara herregud när det gäller den innebandymatch som jag och laget
spelade i lördags. Jag åkte nämligen på världens stjärnsmäll i matchen och domare som
inte brydde sig över den här spelares agerande. En annan hade solklart tagit en hård
utvisning. Jag hade lite ont i ryggen i lördags kväll på grund av det. Men jag stod upp
igår, var iväg och dömde två matcher... Men det är för att jag är byggd av stål... Eller jag
inbillar mig det i alla fall. Försöker att ignorera den smärta som kom efter smällen i Lördags
och värken avtar sakta men men säkert. Så here we go... Är på rätt spår igen :) Jag reser
mig igen :)

I alla fall så hade laget match tidigt i Lördags morse. Usch, ni som känner mig vet att
jag inte är mycket för morgonmatcher. Men efter cirka 7 timmars sömn, lite proteinpulver
blandat i yoghurt, 2 glas nyponsoppa och 1 smörgås, kände jag mig ganska pigg när
jag satte mig i bilen för färd mot Uppsala och Allianshallen. Och peppar peppar,
piggheten fanns i benen med. Visst blev jag trött när jag sprang... men var verkligen
inte som det brukar på morgonmatcher, då jag har svårt att fokusera på grund av
vätskebrist och är så seg i benen att jag knappt orkar springa något. Så det var
postivit. Det som hände i slutet av andra perioden var mindre positivt. Jag är en sådan
människa som inte går in så hårt i närkamper längre. Anledningen är att jag inte behöver
gå in så hårt längre eftersom jag är på pass mycket större än mina motståndare;
både längd- och viktmässigt, plus att jag är ganska stark i muskelaturen med.
Att däremot motståndarlaget hade en tjej som hade aggressionsproblem, var aggressiv,
spelade fult, hela tiden satsade på spelare och inte boll, gick in fullt i närkamperna fast hon
säkerligen var 180 och vägde runt 90-95 kilo, det missade domarna helt. Det är bara
konstatera... tjejen var ute efter att skada alla spelare som kom i hennes väg. Jag viker mig
inte och det gjorde nog henne jävligt förbannad. Jag var nämligen på väg ner i motståndar-
sarghörnet dit bollen gått, var ca 5-6 meter ifrån hörnet, när jag ser den här tjejen springa
snett ut mot mig istället för att springa mot hörnet för att vinna boll, och ger mig världens
smäll i ena skuldran så att jag flyger 3-4 meter. Jag satsade inte alls in i den närkampen,
utan var på väg till bollen. Så det finns ingenting att jag själv gick in i närkampen och
satsade lika mycket. Tjejen var ute efter mig, eftersom hon inte ens tittade på boll eller sprang
mot bollen... solklart säger jag bara. Tjejen blev skitsur när domarna blåste ett ynka frislag till
mig. Jag kallade det där våldsam attack på spelare. Hade jag själv dömt, hade jag plockat en
5:a direkt. Med tanke på min storlek, så är inte jag den som normalt fall blir tacklad. Det säger
en hel del om den här tjejens uppsåt att verkligen sätta dit mig. Hade plockat henne enligt
paragraf 607:4 När en spelare attackerar en motståndare våldsamt. Stryktålig som jag är,
reste jag mig bara upp och asgarva åt henne,w som halvt prostesterade mot frislaget. När
jag väl slog frislaget, var det bara någon ynka centimeter från att resultera i mål. Och jag
lovar, jag gav mig på den här tjejen igen, tvekade inte i närkamperna. Hade gärna satt henne
i sargen. Men det hade varit väldigt onödigt... för då hade jag betett mig precis lika hjärnlöst
som henne. Det är otroligt att hon inte fick flera utvisningar säger jag bara...
Hon fick en utvisning till sist, då hon lackade på våran ena spelare som är ca 160 cm och 14 år
gammal (inlånad från F98). Hon tog hennes klubba och kastade iväg den. Det skulle hon inte ha
gjort. Och när hon fick utvisningen gapade och skrek hon åt domaren. Jag var inne i samma byte
och asgarvade åt henne när hon blev utvisad. Jag var nog ganska hatad av henne. Psykade
henne mentalt istället för fysiskt. Alltid kul att jävlas. Vi vann matchen med 3-0 och nollade dem.
Så skönt att nolla dem :) Haha.

Resten av lördagen spenderade jag först hos farmor och farfar. Vi var och fikade hos dem, då
farmor fyllde hela 87 år i veckan som var. Sedan tog jag det mest lugnt, lade mig och sov någon
timme mellan runt 17.30. Åt en stor portion fisk och potatis på kvällen. Sedan lekte man lite
låtdomare och dömde ut i stort sett hela startfältet i melodifestivalen. Ärligt talat...
Vad håller vi på med egentligen. Visst vi skickade rätt bidrag till final... inte det. Men jag menar,
varje år framförs det 32 jävla bidrag, där det ena låter värre än det andra... Det är väl kanske
omkring 25 % av bidragen som är bra. De resterade 75% tycker jag personligen ofta bara är
skit. Ser man till den tid som läggs med låtskrivande, förberedelser, repetioner, scenkläder och
framförande, så är det ju 75% som ödslar en massa energi i onödan. Okej jag vet att det där
är en väldigt dålig sak att säga. Och det kanske inte är så konkret att skriva en sådan sak
heller... och jag menar det inte ordagrant heller. Men jag tror ni förstår vart jag vill komma.
Har förövrigt suttit och lyssnat sönder Euphoria (Loreen) och Mystery (Dead by April)
här på förmiddagen. Så jävla bra låtar. Måste förresten bara säga att Marie Serneholt är en
överskattad artist. Dålig röst, dåligt musikval... flickpop a lá 1990-talet. Det är 2012 Marie!
Väx upp, du är förfan 30 snart och lär väl hänga med i utveckligen om du ska hålla på med
musik. Lär dig sjung också... för emellanåt låter du som en katt någon klämmer i en dörr!
Och förresten lär dig att ha lite stil. Fulare scenkläder var det längesen jag såg. Känn dig
sågad vid fotknölarna!!!

Under söndagen var jag i hemmahallen; Hall 2000 i Rasbo och dömde P10 och P11. Vad duktiga
killar är i en låg ålder idag... Dömde tillsammans med min nygamla kollega Albin Forsberg igår.
Vi springer på varandra lite nu och då och dömer ihop. Han är 95:a. Vi dömde ihop massa förra
säsongen då vi båda gick steg1domarkursen ihop och så. I år har jag dömt mycket med andra
kollegor... varit lite blandat. Efter matcherna valde jag att stanna kvar, då en vän/bekant till
mig; Fabian Fahimis skulle döma de kommande matcherna i hallen; bl a HJ19 och H3. Då han
dömer matcher ganska högt upp i distriktet ville jag kolla litegrann på hans stil som domare.
Jag brukar göra så att jag kollar på erkända domare och sådan som dömer lite högre upp i
distriktet... Känner att jag kan lära mig lite av det. Men man får väl passa sig för att ta efter
för mycket. För det är inte alltid domare högre upp i seriesystemen alltid gör rätt heller.
Haha. Var mycket utvisningar igår. Vet inte om jag delar alla utvisningar med domarna, även om
vissa var solklara. Men sedan var det väl de, som från min position på planen såg mer tveksamma
ut. Men jag kan lova er en sak... publik, domare, båset och sekretariatet har alla olika vinklar
till situationerna på planen. Det som för mig som domare är en solklar utvisning, kan för publiken
vara bara ett frislag eller pjosk, då de har en annan vinkel. Jag hör ibland massa tjafs från
publiken när man dömer... jag försöker att slå dövörat till. Men förra helgen måste jag fan haft
hela ena lagets publik emot mig... eller snarare en pappa. Hörde samma röst i stort sett hela
tiden. Skrek utvisning på allting typ. HAHA! Lite komiskt med sådana föräldrar. Då har man lust
att gå över till läktarplats och ge den föräldern pipa och rött kort... Jag kommer säkert reta
upp föräldern ännu mer, men jag tror ändå att att jag han kommer bli förvånad...

På tal om en annna sak i domarsammanhan. Henrik Stenberg i Storvreta fick ju tydligen match-
straff i senaste matchen. Fick veta igår att han hade haft foten på kanten av sargen och
tappat balansen och i den situationen råkade sätta foten han hade på sargen, på planen. Domarna
såg inte situationen. Sekretariatet påstod att han med flit gått in för tidigt. Om han hade gått in
hade väl hela han varit på planen... eller hur? Vet ni vad det komiska i den situationen är... att
domarna tog ett matchstraff på något de inte såg... Det vill säga, de lyssnade på sekretariatet, som
uppenbart är blinda eller med flit påstod att Henrik gjort det han gjort. Henrik har spelar innebandy
så länge att han aldrig skulle beträda spelplanen för tidigt med flit. Så jävla ruttet av sekretariatet.
Men de är väl avundsjuka. Täby är ju ganska sopiga iår. Åker på stryk mot storvreta med hela
5-11. Haha. Fyfan vad de borde skämmas, både Täby och deras jävla crapy sekretariat. Gå hem
och lägg er era jävla idioter! Och två domare som jag tidigare har ansett är Sveriges bästa,
Grahn-Gustafsson och Råbrink, började jag just ifrågasätta istället för att gilla. usch. Vafan är
det som händer inom svensk innebandy? Sådant här gör mig förbannad.... Verkligen bra domar-
skap.... verkligen. Ett matchstraff för något som sekretariatet (som knappast är objektiva).
En stjärna i kanten för dessa domare *sarkastisk*

Nä gott folk. Nu tänker jag försöka få i mig lite käk tror jag och sedan försöka lägga matlåda.
Jobbar kväll; 15.30-22.00 hela veckan förrutom torsdag då jag är ledig och på lördag då det
är dagspass som gäller...


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Annki

Tjejen från 98-laget som fixade utvisningen är bara 12 år och säkert inte mer än 150 cm lång. Men det spelar ingen roll eftersom hon är så snabb att inga motståndare hinner med henne.

2012-02-07 @ 16:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0