Det spökar gott folk... vem och varför, hur och när?

Har haft mina misstankar länge, men ikväll känns det inte som annat än att
det bara är att konstatera. Det spökar hemma i huset där jag bor med mina
föräldrar... det är inte bara vi tre, hunden och de fyra katterna. Det finns något
annat här. Jaja, kalla mig knäpp, galning, konstigt och allt vad ni vill... men
det har verkligen hänt för många saker för att vara en slump.

Okej jag kan erkänna... våran hund är mycket för att ta och bära runt på
diverse olika saker. Senast i raden att spinta var min boxningshandske och
ett par trosor. Trosorna hade åkt ner på golvet från tvätthögen. Men boxnings-
handsken kan jag lova; den låg på mitt skrivbord och den lyckades hon få tag
i och spinta. Hur hamnar en handske på golvet - katterna hade inte puttat
ner den? Hur kommer det sig att en hund ställer sig och tokskäller på ingenting
upp i trappan (som att hon ser någon främmande). Det kan knarra i golvet i
köket ibland och ingen är där. Katterna är för lätta för att få golvet att knarra.
Katterna kan sitta och stirra upp och fästa blicken på något i trappan och se
vettskrämda ut - det finns inget i trappan. Ett kuvert som jag lagt på skrivaren
för att hålla reda på det var ändå borta när jag skulle ha det. Hittade det
prydligt instoppat i ett av hyllplanen på datorbordet - mamma och pappa är
portförbjudna från mitt rum och är aldrig här. Kontorsstolen rullas över golvet
på övervåningen - man hör det ibland när man sitter nere och gör annat och
undra hur sjutton stolen kunde rulla? Hade det varit katten så hade stolen
flyttat sig, men den är tillbakaställd på samma ställe som den stod när man
senast var där. Höjden var ikväll... mammas ena toffla var borta. Hon visste
att hon ställt dem i hallen. När vi kommer hem från Uppsala med fanny och
hundkursen, då står ena skon i vardagsrummet(?) och när jag nu på sen-
kvällen kom upp på övervåningen, är dörren till en garderob öppen. Den var
inte öppen tidigare på eftermiddagen runt halv fyra innan vi åkte till Uppsala.
Fanny har inte varit på övervåningen sedan vi kom hem och katterna kommer
inte in i garderroben. Helst plötsligt är den öppna och grejer utrivna på golvet?!
HALLÅ LIKSOM! Och nej det har inte varit någon här heller under tiden vi varit
i Uppsala... För tydliga tecken. Har ibland upplevt att någon stirrar på mig
när jag är ensam hemma...



Skönt att veta att man inte är ensam. Och det är bara konstatera att det inte
är någon som vill något ont heller som är här. Jag tycker det är lite mysigt med
sällskap :) haha. Men samtidigt... vad är det för något som finns i huset? Vem
är det och vad vill den? Jag tror i alla fall att "spöket" är fredligt. Inte sett något
tecken på något annat.

Nä gott folk. Sängen hägrar... Måste bara berätta om hur snäll lillasyster jag är.
Ska nämligen ekonomiskt hjälpa brorsan med en ny katt efter att hans förra
oförklarligt bara dog (hittades ute utan synliga skador). Lilla Lennart som inte
fick chansen att bli så gammal; endast 7-8 månader :(
Det blir i alla fall en hane, en blandning mellan norsk skogskatt och perser.
Han heter Sixten som födelsenamn, men kommer att heta Rolf när han kommer
till brorsan. Ska hämta honom i slutet av februari :)





XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0