Det är dags att växa upp nu Northug.

Vem har missat Petter Northugs psykningar av och uttalandena om svenskarna?
Jag antar att de flesta vet vad jag pratar om när jag pratar om hans psykningar. Hittills
har Northugs beteende bara vara löjligt. Men igår gick han över gränsen och det rejält!


Till vänster ser ni Northugs idiotbeteende vid stafettmålgången igår, där han ställde sig
och väntade in Hellner innan mållinjen och sedan klev över.


När Marcus Hellner slagit honom:
"Jag har inte hört den svenska nationalsången så mycket på mästerskap, så nu
vet jag hur den låter..."

När Emil Jönsson missade medalj i OS i Vancouver:
"Nu kan han lika gärna lägga av..."

Inför masstarten i La Clusaz i December 2010:
"Jag har ju aldrig spurtat mot Hellner på riktigt, bara tagit i... "

Efter att ha vunnit guld i sprintstafetten i OS i Vancouver:
"Den enda som kan matcha mig på upploppet är kameran som står där."


Detta är bara några av väldigt många uttalanden som Petter Northug gjort under
årens lopp. Jag har mest skakat på huvudet åt killen. Det har känts som att killen
har haft dåligt självförtroende. Då gör man som han gör, kastar skit på andra för att
framstå som bra. Dock är det rätt sjukt att han gör en sådan sak eftersom han är
en extremt bra skidåkare. Han förstör för sig själv när han gör som han gör.
Enligt Gunde Svan, som under OS i Vancouver pratade med en massa norrmän,
är det ingen av norrmännen som tycker Petters beteende är okej. Jag har försökt
att inte bry mig. Tänkt att killen säkert växer upp någon gång i framtiden. Men det
är uppenbart att han inte tänkt göra det.

Jag har som sagt var inte brytt mig om Petter Northug. Men efter att ha sett
normannens beteende i stafetten igår i VM, så känner jag bara ilska mot
honom. Det är så osportligt och fult gjort. Jag förstår inte att inte Northug bara
kan se att han är en av världens bästa skidåkare och den bästa spurtaren i
världen. Han borde kunna vara nöjd med det och inte behöva agera på det sättet
som han gör. Som idrottsman borde man tycka om att vara folkkär. Även om norge
gillar hans framgångar tror jag inte det är speciellt många som tycker att hans
beteende är helt okej.


Petter Northug på prisceremonin med sitt VM-guld som han tog på
distansen 30 kilometer klassiskt.

SVT's expertkommentator Anders Blomqvist skämtade och sa på sista sträckan i
stafetten, när Sverige och Norge låg i täten med tre andra lag och sa:
"När Northug åker så här i stafetten så är det lite som att han är en vallhund som
är ute med fyra får..." Anders sade sanningen. För Northug är en sådan bra åkare så det
känns som att är han med i slutet av ett lopp, då blir han svårslagen, speciellt
eftersom han är en sådan bra spurtare. När han sedan gick i mål var inte SVT's
krönikör Jonas Karlsson inte ett dugg imponerad av norrmannen:
"För mig går han över gränsen när han gör en stoppsladd innan han går över mållinjen.
Det pratades om att han var en varg ute med sin fårflock, men han är en gris som
driver med sina konkurrenter..."
Northug svarade genom att säga att han hade pratat med Jonas Karlssons fru och sagt
att hon också sagt att Jonas var en gris. Till saken hör att Jonas inte har någon fru.
Jag förstår att Northug vill retas, men jag tycker att han är en stor idiot när han beter sig
som har gör genom att behandla journalister dåligt och även konkurrenter. Det är respekt-
löst. Killen har stora problem och jag tycker det är tragiskt att en idrottsman kan förstöra
så otroligt mycket genom att agera på det sättet han gör. Man missunnar honom segrar,
fast att han är en av de bästa, kanske emellanåt den absolut bästa i världen.


Se Northugs målgång i stafetten och se Jonas Karlsson tycka till om den:




Jag förstår inte vad Petter Northug får ut av sitt beteede. Han får uppmärksamhet i
media, som han enligt vissa uppgifter ogillar och som enligt vissa gör att han har funderingar
på att sluta. Det är på Flashback Forum har det snackats om att Northug har funderingar på
att sluta efter VM i Oslo som pågår just nu: "Enligt Jon Northug, som är både far och talesman,
tycker Petter att det är før mycket ståhej. Han øverväger därfør att sluta efter nästa års Oslo-VM
"

Jag tycker det känns lite som ett skämt att läsa detta. Jag menar det är killen själv som sett
till att det blivit så genom sitt beteende i medierna. Medierna tycker det  är kul att spela på
Northug och Hellners fight. Det är klart att det blir mycket ståhej då. Fighten Northug mot
Sverige är också något media gillar att spela på. Den kommer nog aldrig att bleknat ut så
länge Northug och Hellner kör, och speciellt inte så länge som Northug beter sig som han gör.
Jag tycker att Petter Northug slösar en massa onödig energi på sina psykningar. Svenskarna
tycker han är mer en clown och skrattar åt honom. De tar inte åt sig längre av hans beteende.
Marcus Hellner sa följande efter Northugs idiotbeteende vid målgången: " Det är den stilen han
kör. Det stör mig inte särskilt mycket. Det som jag är besviken på idag är att jag tappade guldet.
Om han gör sin speciella målgång spelar ingen roll... Det är hans stil
"

Jag tror det är dags för Petter Northug att låta skidåkningen tala, iställer för munnen.
Det är dags för Northug att lämna pojkspolingstadiet och växa upp och bli en mogen person.


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0