Sömnbrist och raketstrul

Jag undrar hur många det är som skriver att de är bakis idag på sina bloggar?
Jag är stolt över att kunna säga att jag inte är en av dem, eftersom jag inte är
bakfull. Istället är jag väldigt trött. Jag somnade kanske vid halv fyra imorse
och gick upp elva. Hade ingen större lust att sova bort dagen. Tycker det finns
viktigare saker än att sovar fram till tre-fyra på eftermiddagar (no offense till
er som gjorde det dock). Så jag lider av lite sömnbrist. Eventuellt skulle jag tagit
en tripp till Uppsala idag på eftermiddagen för att träffa en speciell person. Men
det blev inte så... Kan tyckas konstigt att jag åker till stan med sömnbrist.
Men det finns vissa saker jag gör trots sjukdoms, sömnbrist och dylikt, för
att jag så gärna vill det :)


Jag igår med nytvättat hår (därav turbanen)...


Gårdagen spenderades hos min kompis. Klockan fem-halvsex käkade vi krustade
med fyllning av en röra gjord på röd rom, räkor, gräddfil och lök. Gott som tusan
var det. Vi verkligen satt och njöt, samtidigt som vi tog oss ett glas. Varken jag
eller min kompis är några stordrickare. Det är gott och ta litegrann ibland tycker
vi. Igår var ett sådant tillfälle. Sedan vid halvåtta tiden avnjöt vi Oxfilé som var
nästan blodig, hasselbackspotatis och bearnaiesås. Gott gott :) Sedan kollade vi
på hockeyn klockan 22, innan vi halv tolv gav oss ut för att skjuta raketer, vilket
tog väldigt lång tid då braständarna vi hade med oss fungerade dåligt samtidigt
som det var världens busväder då snön vräkte ner och det blåste. Ett annat problem
som dök upp var när vi skulle smälla av en bomb. Ingen av oss tänkte på att det var
en sådan man behövde sätta fast. Så min kompis ställde den på åkern, tände på.
Det blev tyst och jag började ana oråd och började springa. Det var nog tur...
efter att ett skott skjutits iväg, hade pjäsen vält och det åt vårat håll. Så vi blev
bokstavligen jagad av skottena från pjäsen. Haha. Det bara blixtrade bakom oss och
flög kulöra flagor. Jag var rädd, men jag skrattade lika mycket när jag sprang.
Jag tror jag skrattade fem minuter efter att det hade hänt. Det hade kunnat gå
riktigt illa, det är jag medveten om. Men i efterhand kan man skratta åt det.
Tänk er bilden av två personer som blir jagade av raketer som är påklädda till
max med mössa och lager på lager och har gummistövlar på sig. Man måste
skratta :P


Jag ute i snöyran vid midnatt...

      
    Krustader, Oxfilé, Asti Cinzano, Plats där felriktad raket small av (bara 4 meter från där vi stod)

     
    Felriktad raketbomb, avfyrningsplats, Xider Winter Edition


Ikväll ska jag bara ta det lugnt, slöa. Sitter under min OBH Nordica Warm and cosy-
pläd i soffan och kollar just nu på en dansk film som heter Af Banen! Rätt komisk
film som handlar om ett pojkfotbollslag, som får en ny tränare i en av pojkarnas far,
som försöker föra in ett nytt spelsystem. Bara det att ingen av spelarna tycker om
honom och verkat tycka att han är lite fjantiga. Lite av en Feelgodfilm. Sådana filmer
är mysiga tycker jag. Sen ikväll ska jag se fångarna på fortet med massa bloggeskor
i ett lag. Synd att de inte tog med mig. Hade kunnat ge dem en hjälpande hand eftersom
jag har träningsbakgrund på 13 år. haha. Har ju spelat innebandy sedan jag var sju,
även om det var först då jag var 12 som jag började spela i lag :) Men jag hade nog
kunnat hjälpa dem lite :P hehe. Fast är man inte känd bloggerska blir man inte tillfrågad.
haha. Kanske måste komma på ett sätt att bli känd så att jag får vara med nästa år :P

Nä gott folk, får hoppas att ni vaknat till liv vid det här laget. Tycker synd om er annars som
antagligen inte kommer kunna sova inatt :P haha. Nu ska jag ta och fortsätta vara slö.
Ska äta massa ost och kex sen med lite frukt och räkor, ta en cider och bara slappa.
Skönt. :) Kanske ta mig ett glas vitt vin om det finns något. Det är ju gott till skaldjur sägs
det :)

       

              

                                                             
                                    Xider Winter Edition, med smak av Ingefära, grape och mandarin.
                                         Den är glittrig (se bild till höger genom att klicka på den.)



XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0