Sten Sture och FBC Uppsala, ni får mig att skämmas för att vara uppländsk daminnebandyspelare...

Jag trodde det var nog. Jag trodde verkligen att det inte skulle komma en
massa nytt tjafs när det gällde Sten Sture och FBC Uppsala i division ett
norra. Men där fick jag fel. På fredag spelar klubbarn derby och det borde
vara det enda som finns i huvudet hos tjejerna i lagen. Dock verkar det
var det som tar minst plats om man läser rapporterna inför fredagens derby.

Innebandysajten har gjort en liten "inför" när det gäller derbyt på fredag.
Informationen som uppges är chockerande och jag kan säga att det knappt
är så att jag tror mina ögon. Där avslöjas det hur de båda lagen inför
derbyt på fredag, kör gemensamma träningar. Ja ni läste rätt... jag skrev
just GEMENSAMMA; G-E-M-E-N-S-A-M-M-A!

En av spelarna från något av lagen har kommenterat hela grejen till
innebandysajtens redaktion, genom att berätta att hon tycker det är sjukt
med gemensamma träningar. Samma spelare avslöjar också hur dålig
stämning det varit i FBC sedan supertrion; Torstensson, Sparf och Shoeps
värvades till Sten Sture i mitten av januari, på grund av att de känt sig
besvikna över att de inte fick följa med över till Sture.



Det är nästan så att jag får tårar i ögonen när jag ser hur dessa klubbar
agerar. De huggar knivar i mitt innebandyhjärta. Det får inte gå till som det gör.
Jag förstår att klubbar reagerar nu. Det här är inte okej. Är man konkurrenter
så är man. Då ska inte träning planeras tillsammans oavsett om man inte haft
så mycket folk på träningarna på sista tiden, som FBC's tränare Johan Silander
påstår är orsaken till den gemensamma träningen. Tjejerna spelar i olika lag.
Det är som att mitt lag skulle börja träna tillsammans med Saga i samma serie,
och vi flyttar spelare mellan lagen. Nu är inte det riktigt rätt jämförelse eftersom
Sture och FBC ska gå ihop inför nästa säsong. Men de är fortfarande skilda lag
och spelar fortfarande i samma serie, då ska man inte spela ihop.

En annan sak som upprör mig är svenska innebandyförbundets beteende.
De borde reagera, skrika rakt ut... i och för så har de litet finger med i
spelet som inte placerade de två Uppsalaklubbarna i två skilda division-1-
serier. Generalsekreteraren på förbundet säger att de gemensamma träningarna
är LITE(?) konstigt. Samtidigt har tävlingsgruppens Jane Stenius, enligt innebandy-
sajten, vägrat uttala sig i frågan. Ursäkta språket: "MEN FÖR HELVETE FÖRBUNDET!
VAKNA FÖRFAN! REAGERA!" Jag vill se en jättreaktion från Svenska innebandy-
förbundet. Istället känns det som att det tassas runt på tå på förbundet. Det känns
som att förbundet låtsas att det regnat.
Grace floorball

Bilden har inget med ämnet att göra, utan symboliserar bara daminnebandyn.
Klicka på den vet jag...

Jag känner ren skär ilska mot FBC Uppsala och Sten Stures ledningar. Jag finner inga
specifikt bra ord att sätta på känslorna. De är så extremt många... Lika ilsken som jag
är. Lika ledsen är jag. Jag spelar i en damserie i Uppland, lägre än vad Sten Sture
och FBC Uppsala. Men jag vill att Uppländsk daminnebandy ska representeras
rakryggat och ärligt i övriga Sverige. Jag vill att människor ska prata om uppländsk
daminnebandy med varma ord. Jag vill att uppländsk daminnebandy ska bli ledande
och var det som andra förbund i landet efterspråkar. Uppländsk daminnebandy ska
vara en förebild för daminnnebandyn i andra förbund. Just nu är daminnebandyn i
Uppland den daminnebandy man talar sämst om; som man använder kalla ord emot
och som media förståeligt skriver mest negativt kring... Uppländsk daminnebandy är
ett innebandykoncept som ingen gillar! 

Efter avslöjandet idag, känner jag ingen större glädje att beträda planen eller säga till människor att jag spelar innebandy i ett damlag i Uppland. Min glädje för innebandyn  som äntligen har kommit tillbaka, har grusats en del i och med detta...


JAG SKÄMS JUST NU FÖR ATT VARA
UPPLÄNDSK DAMINNEBANDYSPELARE!



XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer
Postat av: Anonym

ha en trevlig kväll!

2011-02-09 @ 16:29:01
URL: http://bbarahelena.bloggsida.se
Postat av: Anonym

Om du blir less på daminnebandyn pga detta så har du kanske inte förstått allt helt rätt, då det inte är daminnebandyn som gör det största felet. Rykten om träningar, är du 100% på det? Vilka är det som gör fel egentligen, kanske svenska innebandy förbundet som gjorde fel långt innan serierna ens började?



Kul att det blir uppmärksammat iallafall, jag tror detta snarare gynnar daminnebandyn med tanke på hur mycket det står om allt.

2011-02-09 @ 21:11:45
Postat av: Jenny

SV till anonym med åsikter om innebandyn:



Jag tycker faktiskt att du har delvis rätt och fel. Naturligvis har förbundet gjort ett jävla fel som agerat som de har gjort genom att placera dessa klubbar i samma serie. Jag skriver om detta i

http://jennyam.blogg.se/2010/august/hotet-mot-upplandsk-daminnebandy-1.html .



Men jag tycker samtidigt att de två berörda klubbarna har ett´finger med i spelet. Det är ju inte förbundet som sagt åt klubbarna att gå ihop, det är inte förbundet som värvat över spelare inför slutspurten. på sätt och vis är det en helt vanlig övergång om man bortser från det faktum att det handlar om hela sammanslagningen. Det på sätt och vis varit bättre för båda parter att inte gå ut och offentliggöra att klubbarna skulle slås ihop - eftersom det inte är förrän inför nästa säsong.



Och jag skriver specifikt att det är den uppländska daminnebandyn, inte hela daminnebandyn. jag vill att mitt distrikt ska vara en förebild för andra distrikt. Det är det inte just nu som dessa två klubbar agera. Det känns nästan som att det bara kan komma negativa aspekter ut detta inom andra distrikt, då andra klubbar med tanke på hur sture och fbc fått agera, tror att det är fritt fram för dem att göra likadant.



Men förhoppningvis kanske det finns något positivt i det med. Förbundet kanske har lärt sig av sina misstag och kan skärpa till sig och möjligtvis kan andra klubbar göra allt för att företräda rent spel, istället för att följa efter i fbc och stures fotspår.



Det behövs en bredd inom uppländsk innebandy för att den ska fortsätta att utvecklas. Den tas bort i och med sammanslagningen.

2011-02-10 @ 11:21:51
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Amanda Rosende - Mode Make Up & Foto

sv: ingen fara :D!

2011-02-10 @ 19:19:47
URL: http://amandarosende.blogg.se/
Postat av: Lanah

Ha en trevlig helg!

2011-02-11 @ 09:59:14
URL: http://lanahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0