Qosimo...

Jag är med dator igen. Min HP DV7-1035eo gav upp ordentligt för cirka 2 veckor sedan.
Jag ¨var väldigt splittrad över att köpa ny dator, även om jag tänkte tanken redan för cirka
ett halvår sedan. Det är inte det att min dator funkat dåligt... tvärtom har det mesta gått
ganska bra med den. Det enda var att den på slutet kylde sig väldigt dåligt och nä det var
inte på grund av fläkten, för den gick måntro. Men jag tror hela hårddisken var skadad, eftersom
den på grund av vårdlöshet tyvärr stängts av flera gånger felaktigt pga kvävning och sladd-
utdragningar. Man lär så länge man lever. Den var en kär kamrat i de tre och ett halvt åren som
den levde.

När jag började kolla på dator, började jag kolla på mina behov. Vad var det egentligen jag ville
få ut av datorn? Jag får uppfattningen när många köper dator att man inte tänker på sitt eget
behov. Jag är en människa som gillar det här med fotoredigering, som gillar att spela spel och
surfa... d v s, jag behöver en med ganska stark kapacitet. HP-datorn låg på 4GB ram. Denna
är dubbelt så bra kapacitetmässigt, samt har nästa 700GB större hårddisk. Jag var säker på
att det inte skulle blå någon mer HP, dels för att jag inte var nöjd med konstruktionen och
de klena fläktarna och den överhettade undersidan på datorn (Jag fick stora märken på låren
efter att ha haft datorn i knäet ett tag). Många tillverkare sätter fläkten dumt. Det var det som
först slog mig när jag använde min brors toshibadator. Den var inte alls som de andra konstruktions-
mässigt, samt att den inte blev varm. Det var då jag började kika på Toshiba... jag jämförde
med andra och kom ganska fort fram till att jag borde kolla på en som heter Qosmio X770-120.
Det var det smartaste jag gjort. Nu sitter jag med den i knäet, eller snarare ligger. Ni vet en
annan är ganska kvällstrött nu för tiden när man jobbar så mycket (jobbade 7.00-15.30 idag).
Datorn är inte minsta varm, jag är helt förvånad, men glad. Men kan säga till er att det är
extremt skönt med ny dator, men ovanligt då den här har lite annorlunda tangenter än min
förra laptop och mellanrum mellan tangenterna. De andra satt kant i kant med varandra.
Tror dock denna är bättre konstruktion på rakt av :) Älskar dessutom desigenen, den är
röd och mörkgrå, samt har rödlysande tangentknappar :) Lite girly :) Men härligt det med
ibland att få vara lite kvinnlig :)

¨



Nu måste jag försöka sova eftersom jag ska jobba imorn.



Så från mig till er alla... ett riktigt gott nytt år!




XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0