Hej solen, så vi möts igen...

För bara någon vecka sedan efterlyste jag solen. Den har varit här nu i sedan ett par dagar.
Skönt :) Solade igår, som vanligt satt jag ute lite för länge. Dock klarade jag mig förvånansvärt
bra eftersom jag smorde in mig med solskyddsfaktor 30 när jag kände att det började bli
för mycket sol. Så visst är jag röd på bröstet som tog mest sol, men det kunde ha varit mycket
värre. Som vanligt så får jag ingen färg på mage och ben. Ser helt likblek ut, förrutom att jag
hade på lite Loreal Sublime Bronze i söndags på benen, som är en brun utan sol som är väldigt
bra. Men tänker jag inte på den så är jag blek :(

Är det någon snäll person som vet hur man ska få  färg på mage och ben?
Jag använder sololja. Det hjälper inte :(


Så ser jag ut på bröstet...


Jag ska till Grisslehamn sen idag, tror jag i alla fall. Vi ska till de som vi köper lax av och köpa
lite till påsken nu. Jag ska eventuellt köpa lite jag med till sushi på fredag. Ulla och jag pratar
om att käka Sushi till lunch på fredag och grilla på kvällen. Vi har inte träffats sedan hon åkte
till Falun. Det är ett par veckor sedan nu. Men vi har pratat mycket på telefon emellanåt. Pratat
om allt mellan himmel och jord. Sådant är skönt att kunna göra... Så hon kommer hem över
påsken i alla fall och åker sedan iväg en vecka igen, innan hon kommer hem för gått från
Falun. Man brukar vilja ha spl om man ska ut till Grisslehamn och visst hade det varit lite trevligt
med sol idag med. Men jag får nog vara glad för att det inte är det på grund av brännan jag har
på bröstet. Måste låt den lägga sig innan jag går ut i solen. I och för sig kan jag använda solskydd
och ha svart t-shirt på mig som täcker bröstet helt. Men är väl inte direkt förtjust i att gå i t-shirt
mer än när jag tränar eller spela innebandy ävem om jag gör det ibland.

Ligger fortfarande kvar i sängen fortfarande och ska gå upp snart. Får se om mamma är lika
knäpp nu som hon var igår kväll då hon påstod att jag inte tycker om Fanny. Men man måste ju
faktiskt ha rätt att reagera när hunden biter en obefogat. Jag vet att hon är valp och att hon gärna
smånaggas och bits när man leker med henne. Men att hon biter en obefogat utan anledning så
att man blöder är inget som jag tänker acceptera. Säger till henne när hon gör det och det tål
inte mamma. För då gillar jag inte hunden helt plötsligt... Vissa människor har så konstig syn att
se på saker och ting. Sedan tycker jag att det är viktigt att vi måste försöka få pli för henne. För
hon kan inte få fortsätta att göra som hon gjorde på utställningen i lördags då hon misskötte sig
i ringen och galopperade och drog genom hela den lilla ensamma tid som vi fick med domaren då
hon skulle gå (trava). Och jag har försökt börjat nu med att stanna henne om hon tokdrar, t ex efter
andra människor eller hundar. Sedan säger jag åt henne att vi går. Går hon fint så berömmer jag
henner, tokdrar hon fortfarande så sätter jag henne ner igen. Det kanske är fel metod det med.
Men det är för Fannys eget bästa som jag gör det. FÖr när hon drar blir hon extremt flämtig för att
hon "stryper" sig själv. Vill ha pli på henne och vill att hon ska kunna gå fint tills nästa utställning.
Vi räknar med att åka till Avesta på en nationell utställning helgen 18-19 juni. Då hoppas jag att hon
kan gå bra. Man kanske inte kan räkna med att hon kommer springa perfekt. Hon är en väldigt envis
hund av sig. Men valpkursen början den 4 maj. Sedan får man åka till brukshundsklubben och
träna själv också. Så det är sjysst av brukshundsklubben tycker jag. Ska försöka börja träna med
henne hemma med. Sitter och funderar på om man ska försöka att göra som en ring på gräsmattan
hemma, kasta ut lite olika saker runt omkring utanför ringen. Sedan försöka få henne att lyssna
på mig och tycka att jag är roligare än dem. Vet inte hur bra det är. Men hon ska tycka att jag är
roligast och strunta i de andra sakerna och gå fint. Så hoppas att det ska fungera...

Nä nu är det dags att g
å upp. Är kissnödig. Dumt att göra det i sängen. Sen ska jag duscha. Jag
kommer kanske ta lite bilder ute i Grisslehamn som jag lägger upp här senare idag. Får se... Jag
saknar lite blogginspiration just nu. Så därför det är lite tomt med nya inlägg på bloggen emellanåt.

Ha en bra dag folk!


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: sophie

Hej! Det är verkligen svårt nu i denna starka solen, men skönt är det måste jag säga att jag tycker, vad gäller magen och benen så brukar det bara vara bäst att fortsätta kämpa på och röra sig i solen, men täcka över bröstet så du inte bränner dig för mycket. Sen vill jag tipsa om Proderms solmousse, den är galet bra. de har en bra aftersun också som är ett måste för brännan. Kolla in deras facebook http://www.facebook.com/home.php#!/proderm Ha en fin dag i Grisslehamn! Kram Sophie

2011-04-20 @ 13:19:01
Postat av: Jenny

Tack för tipset. Ska kika på det och kolla vad det är för något :)



Hade det supermysigt ute i Grisslehamn. Satt på bryggan och käka makrillsfilé. Enda tråkiga var att våran 18 veckors valp blev attackerad av en ouppfostrad labrador. Eller attackerad. Men den slet sig från sin matte för att den va så ouppfostrad och sprang i full fart mot våran hund och reste lite ragg. Som tur var lyckades jag klämma fast den hunden mellan mig och våran bil så jag fick tag på den innan den hann fram till våran hund... Blev så arg. Höll på att skälla ut ägaren...

2011-04-20 @ 22:21:33
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0