A Handy woman is what I am :)

Det blev ingen tapetsering ikväll. Arbetet med att skära till våderna tog
lite tid eftersom de skulle mönsteranpassas. Det behövdes att jag tänkte
med min lilla hjärna en extra gång. Min kompis frågade mig:
"Alltså du behöver ju inte märka ut höger och vänster på våderna
om du vet vilket håll som ska vara uppåt. Då ger det ju sig själv..."

Jag får skylla på att jag sniffat för mycket slipdamm på eftermiddagen i
brist på kokain. Skojar. Var bara tvungen att skriva något lite kul och
skämtsamt. Ni kan vara lugna, jag skulle aldrig ens få för mig att testa
någon drog. Det är itne värt att slösa bort livet på massa onödiga, dyra
behov som dessutom dödar en i slutänden.

Jag säger bara en sak, slipa inte när du är förkyld. Det misstaget gjorde
jag idag. Fast att jag hade "skydd" så var det miljontals med dammpartiklar
i rummet efter att jag var klar. Dator var täckt av slipdamm, sängöverkastet...
ja det var vitt på hela rummet. Och när jag tog av mig skyddet för munnen
så flög genast massa partiklar in och satte sig i slemmet i luftrören och fastnade
där... Så nu hostar jag som en idiot. Kommer lägga ut bild på hur det blev imorgon
på dagen. Ska också skriva ett inlägg om innebandy som egentligen skulle
ha skrivits idag. Men har haft fullt upp med tapetseringen... så har helt
enkelt inte hunnnit. Har dessutom lite mer kött på benen nu inför inlägget
då jag varit i kontakt med ansvariga för det jag ska skriva om.

Kuriosa: Rummet är inte det roligaste att tapetsera. Min bror och hans
kompis gjorde i ordning det för ca 2 år sedan, med den
gröna tapeten som ni kan se lite av på bilden. Jag har aldrig gillat
den och ska därför byta nu. Dock är deras underarbete sedan tidigare
riktigt jävla dåligt gjort. Det är stora glipor mellan gipsskivorna i
hörnen... något som jag idag fått spackla igen och det har inte varit
det allra lättaste. men jag är bäst, så naturligtvis har jag lyckats.
Även om Ulla inte sagt det, hon brukar har svårt att berömma andra ;)
så tror jag hon tyckte att det blev jävligt snyggt gjort :) Nu är det klart
för att tapetsera, men jag har myntat orden angånge min bror
och hans kompis idag:
"JÄVLA FJOLLOR... DE ÄR SOM JÄVLA KÄRRINGAR SOM INTE KLARAR ETT
SKIT. KONSTIGT ATT DET SKA BEHÖVAS EN HÄNDIG KVINNA ISTÄLLET FÖR
TVÅ MÄN FÖR ATT FÅ SAKER BRA GJORT..."


Jag spacklar väggen. Tur att jag är bra på någonting
i alla fall. Ulla förstod sig inte på det här med spackling.


Mitt egnagjorda munskydd. Visst är jag snygg? ;) Nya
modet i höst antar jag -  eller inte :P



Så här såg golvet ut efter slipningen :P


Rasmus var inte förtjust i tapetseringen, och kröp upp så
långt han kunde i sängen :P



Mätning och tillskärning av våderna :)


Min kompis hade kul. Här uttryckte hon:v"Look, I've got
a big gun" och syftade på annat än pistol; det
manliga könsorganet. Vi är fan perversa alltså :)


Slipa inte utan skyddsglasögon. Förutom damm i luftvägarna,
hamnade det även ögonen och framkallade blodsprängningar.


Klockan är 01.24. Har precis placerat mitt feta arsle på soffan med en
spikmatta under. Mmm... underbart :) Svider och värmer...
Spikmattan är faktiskt bra vid stela muskler eftersom den ökar
blodgenomströmningen. Jag blir jättevarm av att använda den.
För min rygg, där jag är överrörlig och har kotor som ligger fel,
är den underbar. Har konstant ryggvärk, men det har jag lärt mig
leva med. Ibland är värken dock hemsk, pga att jag legat illa
eller för länge... eller för att jag är spänd i ryggmusklerna. Då
hjälper mattan. Den gör en trött med, märker jag :P

XOXO
Jenny has left the building
To be continue...






Kommentarer
Postat av: josefine

Rätt svar från gissa kändisen finns nu i bloggen :) Kanske är det just du som är länkad idag? ;)

2010-09-03 @ 07:25:02
URL: http://technicolor.blogg.se/
Postat av: Rickelito

Klart de är sant :=) Fult och ljuga, hehe...

2010-09-03 @ 12:34:00
URL: http://www.nattstad.se/rickelito
Postat av: Isa

Hej

Titta gärna in i min blogg och var med på min tävling! Det går ut på att gissa priset på ett plagg som jag har lagt ut :)

2010-09-03 @ 13:48:37
URL: http://isa.full.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0