Seger och nya tider inom plastbollen :)

Igår kväll hade laget sin andra träningsmatch inför säsongen.
Det var lagets andra och min första match eftersom jag hade domarutbildning
när den första var. Och inför denna hade jag inte kunnat träna på två veckor
eftersom jag varit sjuk. Jag valde ändå att spela matchen, litegrann för
att testa och känna på hur formen var och om jag kunde återgå
till träningen denna vecka. Men också för att innebandy är kul.

Vi mötte Tiunda, ett lag som vi synligt var bättre än. Vi hade lite mer spel
än dem, lite mer huvud tror jag. Bollinnehavet var nog 70-80% mot 20-30%
till våran fördel. Resultatet hade lätt kunnat dra iväg och bli större siffror än 6-0
som matchen slutade till våran fördel. Visst finns det lite att jobba med när det
gäller spelet. Men jag tycker att det har gått framåt ganska bra iår. Tror på
en kul säsong. Vi spelar i trean nu. Mitt personliga mål är väl att jag hoppas
att vi ska kunna hänga kvar i trean. Det går kanske inte förvänta sig under
första säsongen. Men jag tror på laget. Det är ett härligt gäng och det är
kul att spela innebandy igen.

Min egen insats sammanfattar jag väl som godkänd. Gjorde något misstag, men
ingen är väl felfri. Spelade forward igår och det var kul. Var längesen jag spelade
forward på en ordentlig match. Tror jag spelade det under någon match förra året och
då blev det en assist. Och igår när jag spelade, blev det ett mål. Den rullade sakta,
sakta in över mållinjen. Men mål var det i alla fall. Hade väl 4 målchanser, varav en
riktigt bra; den som jag satte i målet. Tack för passningen Sara :) Hela laget
spelade bra igår. Kul att se att alla kämpade så mycket.

Jag undrar lite om jag är på väg in i en ny fas av min innebandykarriär. Jag har inte
sprungit massa i sommar som det var meningen, utan slowstartade lite 2-3 veckor innan
träningarna började. Första gången jag sprang, orkade jag ingenting. En vecka senare,
mer motiverad, så orkade jag lite längre och en vecka efter det orkade jag mycket. Sen
hann jag träna två veckor så blev jag sjuk. Men jag känner ändå att jag har mer motivation
och att jag har bättre kondition nu än jag hade under hela förra säsongen. Vet inte om det
stämmer, men det känns i alla fall som det. Kanske beror det på att jag känner mig
mer motiverad i år. Jag hoppas motivationen håller i sig. Att spela forward igår var kul.
Är skolad back. men har de senaste åren tyckt att det varit tråkigt att spela back. Och
det är möjligt att det är orsaken till varför jag inte har utvecklats något på positonen
heller. Jag hoppas på att jag får fortsätta spela forward. Hade ett tag tankar på att
kanske spela center... men vet inte om det är jag heller. Tror forward passar mig
bra på många sätt. Älskar att reta motståndarmålvakter och vara i vägen för dem :)
Får se vad det blir denna säsong. Det har blivit ett U-lag i klubben nu... hoppas
verkligen inte att jag hamnar där. För så dålig är jag väl inte? Hoppas jag i alla fall :P

I helgen som kommer är det DM fick jag veta igår... hade ingen aning om detta.
Jag kan dock inte träna imorgon tisdag eftersom jag ska göra annat. Men på
torsdag ska jag försöka vara med. Vi ska möta Fyrislunds BK hemma i Hall 2000
klockan 12.40 på söndag. Om du har lust, be there... :) Alltid härligt med publik och människor
som hejar :)




Silly Season funderingar.
På Upplands innebandyförbunds hemsida
är det otroligt många rapporter om urdragningar
i serier och så. Jag har tidigare inte hållit jättekoll
på det där. Men gud vad många urdragningar det
är i år och nystartningar av lag nära inpå seriepremiären.
Är det någon mer som lagt märke till det?




XOXO. Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer
Postat av: josse

sv:allt är super bra :D sjukt bra väder :D händer ikväll?

2010-09-13 @ 15:00:38
URL: http://jagkallaslilljosse.blogg.se/
Postat av: josse

sv: okej ! :)

händer imorn`?

2010-09-13 @ 15:08:09
URL: http://jagkallaslilljosse.blogg.se/
Postat av: annasdotter

Haha, sånt orkar jag inte bry mig om för tillfället ;) hahah

2010-09-13 @ 15:31:32
URL: http://annasdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0