Nya föråldrade kalla vindar blåser över Sverige

Klockan 08.00 ringde min klocka imorse. Jag vaknade upp och det
kändes nästans i mitt huvud som folk beskriver att bakfylla gör (har
aldrig varit full eller bakfull). Huvudet kändes tungt, jag hade
småtendens till huvudvärk och var törstig. Jag undrade vad det
egentligen var som hände igår kväll strax efter åttatiden när de
första rapporterna om hur det hade gått i valet kom in? Jag var
inte bakfull imorse. Det var Sveriges system som drabbats av
bakfylla i och med att det igår kväll kl 23, stod klart att Sverige-
demokraterna tagit klivet in i riksdagen genom att gå över rikdags-
spärren med 1,7 procentenheter.



Mitt hjärta klappar för socialdemokraterna :)


Någon påstod igår att det är dimmigt just nu när det gäller hur
Sverige ska styras. Det går inte att se klart. Och det märkliga
det var dimma imorse utomhus och gick inte se klart, som om vädret
påverkats av valresultatet igår. Vissa pratade igår om att
det inte fanns någon vinnare i detta valet och det stämmer.
Det är snarare så att alla är förlorare... och det handlar inte om
att det blev en blå alliansseger igår egentligen, även om deras
ohumanistiska politik skadat många oskyldiga redan. Nej, alla är
förlorare i detta val, på grund av att vi på ett sätt tagit ett steg
tillbaka när det gäller demokratin och alla friheter vi har i detta
samhäller vad det gäller religionen t ex.


"Stöd kampen på facebook HÄR och

HÄR GENOM ATT MÄRKA DIN

PROFILBILD PÅ FACEBOOK"




Mitt röda Socialdemokratenhjärta har fått sig ett litet skrubbsår och
blöder lite för att det blev en blå alliansseger. Men när det gäller
SD's inträde i riksdagen, känns det som att jag just blivit ordentligt
knivhuggen i hjärtat och som att jag håller på att förblöda. Visst
har jag haft en del fördomar mot människor med annan etnisk
bakgrund. Jag tänker inte ljuga, för då kan jag lika gärna låta
bli att skriva detta inlägget. Det är viktigt att vara ärlig i en sådan
här allvarlig sak, stå för det man tror på. *host* Fast politikerna
ljuger ju! Nä förlåt, dåligt skämt, ska komma in på banan igen nu.

Många undrar säkert hur fan det kom sig att jag blev röd Sosse.
Jag skulle kunna påstå att jag bara fått det inpräntat i skallen på
mig av mina föräldrar... Jag tror de kan påverka oss en del i den frågan,
vad de har för ideologier och syn på samhället. Min morfar slogs i
arbetarrörelsen, min mamma är gammal SSU:are. Konstigt att jag blev
röd? Nej kanske inte. Men jag tror samtidigt inte bara det är våra
förfäder som bestämmer vad vi blir, även om det kanske har en liten
påverkan. När man är som jag 20 år, då har man precis klivit in i det
riktiga vuxenlivet. Jag tror jag påstod när jag var 18 att jag hade det,
men ser man till att du inte är tillåten att göra exakt alla saker vid
den åldern, så ska man nog inte kalla sig vuxen då. Jag tror att när vi
är 18 och det är val, då röstar vi som våra föräldrar. Men när vi är 20,
då har många av oss fått känna på arbetslivet, hur det här med jobbsökande,
skatter och dylikt fungerar. Jag tror det är möjligen då som man väljer
mer efter sitt egna hjärta. Okej, jag röstade på Socialdemokraterna i
skolvalet 2006. Men på vår skola var det i stort sett bara Moderater.
Hatade verkligen en person i MUF, eller hatade är starkt ord. Men jag
hade kunnat göra vad som helst för att få tyst på honom. Han hade en
väldigt jobbig röst, dåliga åsikter och snackade politik på var och varannan
lektion vi hade. Man ville verkligen köra ner en penna i halsen på
honom eller så. Jag vet inte om vi i journalistikklassen alla var
emot Moderaterna. Men vi hittade i alla fall på ett nytt namn för
Moderaternan Ungdoms Förening. Iställer för MUF, kallade vi dem
för MUP; Moderaternas Ungdoms Psykon. Okej vi var inte så seriösa med
det men vi hade väldigt kul sinsemellan.




När jag skriver detta meddelande har klockan passerat midnatt.
Det är Tisdag och klockan är 02.41 för att vara exakt. Ett dygn har hunnit
gå sedan den dystra prognosen om att Sverigedemokraterna har kommit
in i riksdagen damp ner mitt framför svenskarnas ögon.
Måndagen har kantats av oroliga röster och demonstrationer emot
inträdet. Stora delar av Sverige befinner sig i ett chocktillstånd.
Frågan är vad nästa steg blir?

Jag pratade med en person idag och vi diskuterade just valet och så
och deras inträde. Min åsikt när det gäller inträdet:
"Vi pratar om att vi vill modernisera Sverige... Men istället tar
vi ett steg mot ett partis som skulle kunna liknas vid en vit-makt-
rörelse... ett parti som nästan skulle kunna jämföras med Hitler.
Enda skillnaden, Hitler dödade så kallade icke-ariska på direkten.
Sverigedemokraterna dödar det som vi kallar nysvenskar, genom att
inte ge dem asyl när de kommer från sitt hemland där de kanske stått
upp för sin sak, och därigenom dömts till döden."
Jag hoppas och tror inte att Sverigedemokraterna kommer att försöka
använda våld för att uppnå sina politiska åsikter. Vilket väl egentligen
är det enda som skiljer dem från att vara en vit-makt-rörelse.

Den här personen i alla fall höll med mig på alla punkter. Alla har
ju sin åsikt. Men han började prata om att SD är ju vågmästare nu och
vägrar Miljöpartiet eller Socialdemokraterna att samarbeta så finns
det risk att vi måste gå till omval eftersom alliansen inte blev ett
majoritetsregering. Jag blev förvånad över att det faktiskt kan bli så.
Men jag tror inte att ett omval kommer att ändra om siffrorna i valet.
Kanske att färre går och röstar. Samtidigt som jag skriver detta har
aftonbladet publicerat en nyhet om att SD-registret har blivit hackat
och att medlemmars namn och adress sprids öppet på nätet. Vilket
verkar tyda på att människor är ute efter de som är med i rörelsen.
Rätt sjukt att ett val eventuellt ska komma att behöva sluta med
våld. Men det är 5,7% av de röstberättigade som sett till att denna dagen,
dagen efter val som normalt handlar om vad partierna gjorde fel, är en
SVART DAG I SVERIGES HISTORIA OCH POLITIK!





Jag tycker inte att det är okej att man röstar på SD, även om jag
tror mig veta den bakomliggande orsaken. Sverigedemokraterna har
som ensamt parti i denna valrörelse fört frågan om invandrarpolitiken.
De rödgröna och blåa har knappt nämt frågan, vilket jag tror har
lett till att människor röstat på SD. Invandrarfrågan är nämligen något
som måste tas upp. Och det handlar inte om att vi ska vara så radikala
som SD är och stänga landet för invandring, det handlar om att vi måste
försöka ta hand om de som kommer hit på ett bättre sätt; Se till att de lär
sig språket, anpassar sig till våra regler och vårat samhälle (det är stor skillnad
att bo i en lerhydda på landet utan elektricitet och rinnande vatten, i ett
land utan demokrati och att bo i ett demokratiskt land i en storstad). Vi
måste ge dem utbildning, ge dem jobb. Det pratas om att folk bidragsfuskar, vad
ska de annars göra när de inte får komma in i samhället och få en chans
att leva svenskt?

När det gäller min syn på det som är nu; sänkta skatter och dylikt,
så har alliansen gjort ett grovt fel. De pratar om att de vill förbättra
skolan. Var ska pengar tas ifrån? Skatterna. Sjukvårnde i Sverige ska
bli världsledande, även det med skattepengar. Det pratas om att
pensionärerna måste få det bättre, hur ska vi kunna hjälpa dem utan
pengar? Det pratas om underskott i budgeten, vad är anledningen till
det? Jo sänkta skatter.

Jag kan förstår att människor inte vill ha höga skatter. Vem är inte kåt
på pengar liksom? MEN med sänkt skatt kommer följande brister, som
i längden inte gynnar en enda människa.:
* Sämre pension när vi blir gamla,
* Sämre sjukvård, det finns inte tillräckligt med pengar.
* Skolan blir lidande, det blir svårt att anställa tillräckligt
med lärare för att alla ska få bra betyg.
* Sämre vård av de äldre.
* Sämre infrastruktur (det kostar att bygga ut vägar) vilket kan leda
till flera dödsolyckor

Genom att alliansen införde längre skatter tog vi ett steg ifrån det
så kallade välfärdssamhället. I ett välfärdssamhälle får alla som verkligen
behöver hjälp. Jag förstår att man inom alliansen har reagerat på
bidragsfuskarna, för de som kan jobba ska jobba. Men oskyldiga har
drabbats. Försäkringskassan lovade t ex när det uppdagades att
Annica Holmqvist
som verkligen inte kan jobba skulle utförsäkras,
att de skulle göra något åt det. Idag, dagen efter valet har de redan
svikit. Beslutet står fast. HALLÅ SVERIGE! VAD FAN HÅLLER NI PÅ MED?!
Det är så jävla lätt för er människor med hög inkomst som är
pengarkåta och som är friska att rösta på alliansen. Ni drabbas inte
av det eftersom ni är friska. Men det kommer även en dag när ni
blir sjuka, och med dagens system; NI SKA VARA JÄVLIGT GLADA
ÖVER ATT NI INTE ÄR SJUKA!
Holmqvists fall är bara en i mängden
av oskyldiga, verkligt sjuka människor som drabbats av Reinfeldts
hjärtlösa politik. Och en annan sak med den politiken. Med de
skatter vi har nu, kommer inte äldrevården kunna fungera. Har
den inte gjort det förrut med högre skatter, hur ska den då kunna
fungera med lägre? Ska de äldre börja vårdas i sina barns hem
som de gjorde på 1900-talets början och tidigare? Det är inte ett
modernt samhälle... det är bara ett steg i fel riktning.



Jag funderade om det överhuvudtaget fanns något positivt med
SD "intrång" i vårat svenska system? Det finns en sak jag kan komma
på och det är att blockena nu förstår att de måste ta strid med SD,
att de måste visa övriga Sverige hur dåliga idéer SD har genom att
ta debatter. De måste dessutom själva föra invandrarpolitiken och
ta upp den i ljuset och föra en bra invandrarpolitik. Att ta hit invandrarna,
klumpa ihop dem på ett ställe... och sedan låtsas om som att de inte
behöver samhället är fel och det är där blockena har gått bet. Hade de
insett att de som kommer hit faktiskt behöver hjälp att komma in i samhället,
hade inte människor sett snett på vissa invandrare som man gör idag,
vilket är ett av skälen till att SD kunnat etablera sig. Det är viktigt att
Alliansen och Oppositione nu för en bra invandrarpolitik för att konkurrera
ut SD. Det finns många invandrare som vill jobb, som vill in i det här samhället.
Alliansen och Oppositionen - SLÄPP IN DEM! Så kommer detta vara första och
sista gången som SD sitter i Riksdagen!



Detta bör göras i Sverige:

* Höj skatterna (Ska vi vara ett välfärdssamhälle, måste det finnas pengar till
att ha en välfärd... inte ett underskott.)

* Satsa pengar på skola, sjukvård, ungdomsarbetslöshet. (Vi unga vill jobba, men
tillåts inte för att det inte finns några jobb...)
* Satsa pengar på Invandrare, hjälp dem in i samhället (på så sätt minskar
bidragsutgifterna eftersom det tyvärr är många invandrare som lever på bidrag.)
* Bygg ut infrastrukturen; järnvägar ( på så sätt slipper vi onödiga bensinutsläpp
som förgiftar miljön... Dessutom går tåg mycket fortare)
* Ta tag i miljön (Ingen kan göra allt, men alla kan göra något... Men går man i tron
att de/hon/han gör ju ändå det, så då behöver inte jag... så kommer ingen förändring
ske.)






Vilka åsikter har du kring Sverigedemokraternas

inträde i den svenska riksdagen? Känns det också

som du vaknar upp med en baksmälla idag på

grund av det?




Stöd kampen på facebook HÄR och

HÄR GENOM ATT MÄRKA DIN

PROFILBILD PÅ FACEBOOK




XOXO Jenny is sneaking out the building... To be continue...





Kommentarer
Postat av: keela

nja, inte riktigt tonvis än, men rätt många ^^, det är skoj!

2010-09-21 @ 15:25:48
URL: http://keeela.blogg.se/
Postat av: karin

Så du tycker att socialdemokraterna gjorde helt rätt när de gömde arbetslösheten under sitt styre och åkte runt i EU och föreläste och skröt om vilken låg arbetslöshet Sverige har? Haken va ju att dem skyfflat in dem i facket för sjukskrivna, trots att de lätt kunnat jobba efter egen förmåga som moderaterna förespråkar och sett till att folk inte blir utanför samhället. Ett samhälle bygger på att det ska löna sig att arbeta för att dra in pengar åt staten för, omsorg, vård skola, vägarbeten mm. Men man måste även inse att folk behöver vara motiverade till att vilja jobba och inte gå på bidrag istället för det är ju himla mycket slappare och på så sätt bli utanför samhället och inte dra in en enda krona till staten. Att sedan samarbeta med kommunister är helt befängt enligt mig, visst kommunism är en fin tanke, men tror att vi har sett hur många världsexempel som helst på att det inte fungerar i praktiken. Nej Moderaterna och alliansen har under dessa 4 år som de styrt gjort ett jobb som får omvärlden att använda oss som ett gott exempel på att ett land i den ekonomiska världskrisen som varit faktiskt går att lösa utan att landet går under!

2010-09-21 @ 15:44:04
Postat av: Jenny

Jag tycker socialdemokraterna har rätt grundvärderingar ja. I mångt och mycket tycker jag att M politik är dålig. Dock som jag skrev förstår jag att man vill få bort bidragsfusket och det fick det... men det drabbades oskyldiga genom det. Jag höll själv på att bli drabbad när det gäller studiebidrag... Så deras häxjakt har inte bara gynnat utan skadat många.

2010-09-21 @ 16:27:45
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Elina

Sv; Jo det är sant!

2010-09-21 @ 16:58:48
URL: http://elinaryttbergs.blogg.se/
Postat av: Sajmun

Gud vilket bra inlägg! Det är verkligen kul att läsa bloggar som inte bara skriver om det materiella, eller om vad de gjort under dagen. Du lyfte verkligen fram vad som du tyckte vad bra och vad som du tyckte var dåligt, på ett bra sätt. Keep it up! Du är verkligen en skitbra skrivare!

2010-09-21 @ 17:04:29
URL: http://sajmuns.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh fy vad jobbigt att gå upp klockan åtta. Själv hade jag sovmorgon fram till HALV 12. Gick upp först halv 11 haha ;) Hoppas du haft en bra dag i alla fall.



Och har du skrivat hela den här texten själv om alla politiker? Riktigt kreativt i så fall! :) kram

2010-09-21 @ 19:22:46
URL: http://miamupp.blogg.se/
Postat av: Rebecka

GUUUD va bra! Du återger ju exakt det du förväntas.

Att din partiledare piskar upp hatstämningar bland invandrare genom att ljuga om att Sverigedemokraterna tänker skicka hem dem - det köper du. Men: att Sverigedemokraterna inte alls tänker skicka hem någon - det har du missat.



Fråga: har du någonsin undersökt verkligheten själv?

2010-09-21 @ 21:03:37
Postat av: Elina

Håller verkligen med =) Älskar hans texter

2010-09-22 @ 23:01:02
URL: http://elinaryttbergs.blogg.se/
Postat av: zandra

oj, är du typ jätteinsatt i politik? :p

2010-09-23 @ 13:53:53
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Evelina

Läst hela inlägget nu, och måste säga att jag håller med dig på många plan. Och jag stödjer inte på något sätt SD, det dom lägger fram i sin "politik" visar bara att dom inte har någon aning om vad fan dom håller på med. Det handlar bara om invandring för dom(när jag vill säga att det börjar hos Sverige och hur vi hanterar situationen) Men att några av svenska folket har röstat på dom, bevisar ju bara att något måste göras. Och som jag sagt förut så tror jag helt klart inte att det är invandrarnas fel, utan det är Sveriges fel, och på hur vi behandlar dom. Dom lär sig inte ens svenska, och dom får bo i områden med inprincip BARA andra invandrare, klart dom umgås med "sina egna" då, och inte lär sig svenska eller hur vi gör något på vårat sätt. Och då är det såklart vi tar alla under samma kam och har fördomar mot dom.

Jag tycker att det är bra att hela denna fråga har kommit upp, just för att det bevisar ju att något måste göras, men att just SD är dom som gör att ingen vill stödja det. För dom vet inte alls vad fan dom snackar om.

2010-09-23 @ 20:11:11
URL: http://whitecoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0