Hallå! Solen?!

Det är ungefär det jag känner nu. Och det värsta med allt regn och att vi går
emot mörkare tider är det att ja börjar känna mig lite halvt deprimerad igen.
Vissa dagar vill jag inte ens gå ur sängen just nu. Och jag vet inte varför. Finns
ingen egentlig anledning till att känna såhär... förutom att jag kanske är väldigt
besviken på mitt jobb. Eller ja ett av ställena jag jobbade i somras. Egentligen
har jag ingen rätt att vara det heller eftersom jag bara är vikarie. Men kan
ändå inte rå för att jag känner mig lite halvsned över att jag inte fick någon helg
i månaden som jag kunde jobba. Hade verkligen behövt det. Och sen har jag
mejlat Upplands Innebandyförbunds domarkommitée, tre gånger sedan i torsdags
mitt på dagen. Totaldött!

Just nu är allt jag skulle vilja göra lägga mig och sova i flera dagar... Tycker inte
om att känna så här. Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon, ska försöka
se till att jag gör det. För jag gillar inte mig själv när jag är deppig, eftersom jag
tycker att allt är så tråkigt då. Vill att saker ska vara roliga :) Så måste försöka peppa
upp mig med något.

I alla fall har jag funderat på att testa sola solarium någon gång i månaden i
vinter. Och nej det är inte för färgens skull, den kommer som bonus. Tänker sola för ljuset och
värmen som ett solarium ger. Det finns något effektivt som kallas ljusterapi,som min psykolog
som jag gick hos för ett par år sedan, tipsade mig om. Jag har aldrig gått
på det... Men jag tror att solarium kan vara något liknande och ge en liten
positiv kick. Jag hoppas i alla fall det. För jag vill inte gå runt och vara deppig
det är så otroligt tråkigt. Men svårt att styra sådant. Det är ju psyket som bråkar
när det gäller de sakerna. Och till saken hör att jag varenda vinter de senaste 4
åren gått ner i en svacka. Därför kan jag bombsäkert säga att det är mörkrets fel.
Vad tror ni om att sola solarium? Kan det hjälpa?

Det tror jag i alla fall.

Nu ska jag ta nya tag :) Försöka vara så positiv som det går...



Tänkte förövrigt meddela att jag från och med idag är medlem i Socialdemokraternas
ungdomsförbund SSU :) Jag är en stolt sådan med!

Säger bara: INTE FYRA ÅR TILL! RÖDGRÖN SEGER IMORGON! :D





XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Ingrid i Umeå

Hittade din blogg via Zerpo. Såg att du följer min innebandyblogg, blev stolt! Har noll koll på vilka som läser.

Din design... mycket avis på din header, bra jobbat.

2010-09-19 @ 10:43:42
URL: http://innebandyenligmig.blogg.se/
Postat av: hej

varför stödjer du inte sd för? du tycker ju som dem? eller då är man ju "rasist" enligt många. personer som inte vågar stå för sina åsikter borde inte ens få rösta.

2010-09-19 @ 11:57:02
Postat av: Ingrid

Läste just din kommentar. Ok... du gillar photoshop, det förklarar saken. Synd att jag är så kass på det... Hade suttit fint med en snygg header.

2010-09-19 @ 15:43:59
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0