Bye Bye SM-guld... och SSL(?), Storvreta...

SM-guld 2010 och ett fortsatt segertåg inför 2010/2011?

Efter sex omgångar av SSL har Örnarna från Storvreta av någon anledning slutat
flyga och istället landat på innebandyplanen. Det är tunga steg, sänkta huvuden på
vissa håll, finns ingen finess i spelet, ingen fantasi... Allting som i våras gjorde dem till
svenska  mästare lyser med sin frånvaro. Frågan är obekväm men måste puttas in i
ljuset nu eftersom nog många undrar; Är det kris hos mästarlaget?


Efter kvällens förlust mot Falun, känns slutspel allt mer avlägset. För ett par dagar sedan
sa jag att de inte kunde stå och stampa på perrongen längre, att det var dags att bestämma
sig om man ville kliva på tåget eller stå kvar på perrongen... Jag trodde att firma Brottman/
Pettersson skulle kunna hitta ett recept för att vända den nedåtgående trenden, jag trodde
verkligen på vinst idag...


Thomas Brottman - En snart ifrågasatt tränare eller?


När Storvreta inledde säsongen i Tibble CC mot Capeiro Täby var jag säker, trots att jag inte
sett matchen, att Storvreta skulle vara med i toppen även iår. Täby är ju faktiskt ett av Sveriges
bästa lag. Men fem omgångar senare och med en tabellplacering som säger 11 av 14 lag talar
för något helt annat. Jag såg Storvreta spela i derbyt hemma mot Sirius. De blev bokstavligen
överkörda av lillebror Sirius. Lite tillfällighet(inte för att Sirius inte var bra, utan för att Storvreta var
bleka) tänkte jag, likaså förlusterna innan det. Men det är ingen tillfällighet. Storvreta är inte
bättre just nu. Och det blir inte bättre av att stjärnor som Hannes Öhman underpresterar, samtidigt
som man har lite nya, unga spelare i sitt lag som håller på att etablera sig.


Hannes Öhman - Superstjärnans bländande spel lyser med sin fråvaro


Jag är van att Storvreta spelar ett anfallsspel som gör motståndarna rädda. Men som jag
tidigare skrev så saknas glöden och passionen i spelet. Det fanns dock stunder under kvällens
match mot Falun när man blixtrade till; vid underläge 5-3, när man lyckades pressa in två bollar
till 5-5 med ett bländande spel. Men det räcker inte att blixtra till... man måste vara på tå
hela tiden. Frågan är vara var man ska hitta inspirationen?


Alla har nog börjat myntat ordet kris vid det här laget. Dock har tränarduon tigit som muren om
situationen som råder. Men publiksiffran; 804, för ett lag som enligt tv4 Sports tv-team snittat
ca 2000 personer tidigare, visar att publiken och omgivningens tro på laget verkar ha försvagats...


Ska man tro att det vänder för Storvreta? Många tror det. Jag vill så gärna tro det. Jag vill vara
optimistisk. Jag vill se de rödsvarta örnarna börja flyga och spela ytterligare en final och slåss
om ännu ett guld. MEN... jag vet inte riktigt vad jag tror. Som trenden ser ut nu, så kan det
lika gärna bli repass till Allsvenskan nästa år, vilket jag absolut hoppas att jag har fel i.
Jag talade om ett skräckscenario för ett par dagar sedan. Jag berättade inte mina tankar...
men mitt skräckscenario som dykt upp i huvudet handlar om just en Storvretarepass neråt
i divisionsystemet. Jag får se hur mycket onda kommentarer jag får efter detta... Jag ska
tillägga att jag dock hoppas att jag har så jävla fel och att killarna vänder detta nu!



XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0