Life's to short to waiste on doing anything

Jag är hemma idag - IGEN, tänker ni!
Jo jag vet. Men är hemma därför att jag var tvungen att ringa läkaren
imorse och försöka få en tid för min handled. Något spökar i den och
jag vet inte vad. Värken börjar driva mig till vansinne, även om det
egentligen är faktumet att jag har svårt att använda handen som gör
att jag är ganska less. Inser också i och med detta att jag uppsökt sjukvård
de senaste fyra-fem månaderna, mer än jag gör normalt fall på ett år.
Akutbesök för lårskadan jag ådrog mig på innebandymatch, sjukgymnast-
besök 2-3 gånger för att rehablitera skadan och få träningsprogram för
min rygg, besökt husläkaren på grund av knölen under tungan, besökt
husläkaren för värken jag har i handleden, gjort ett besök på röntgen
för att kolla så att det inte var någon skelettskada jag drabbats av i den,
besökt blodgivningen för att vara barmhärtig samarit och nu denna vecka
kommer det bli ytterligare två besök för att dels få nya  p-piller och sedan
för att åter kolla upp handleden. Jisses, säger jag bara. Jag blir nästan rädd
då jag ser hur många gånger jag uppsökt sjukvård... även om det varit
befogat alla gånger. Risken är stor att jag kommer tvingas gör ett besök
på öron-, näsa-, halsavdelningen på Ackis med om ett tag, eftersom jag skulle
få remiss dit om inte knölen under tungan gav med sig på en månad (och det
har den TYVÄRR inte gjort. Tur att sjukvården än så länge är gratis för en.
Annars hade det varit ett stort hål i plånboken. USCH, vill slippa besöka sjukvården
mer nu eftersom det bara känns som att det är fel på en hela tiden när man tvingas
uppsöka läkare stup i ett. Dock gillar jag sjukvården för det mesta eftersom jag tycker
medicin är riktigt spännande och själv vill bli läkare.. Hoppas i alla fall att de på torsdag
hittar ett skäl till varför handleden gör ont, så att jag kan slippa besöka sjukan mer
på grund av det.




Hur som helst. Varför kasta bort dagen hemma då?
Jag har skolarbeten som står mig upp till halsen. Det är lätt att skjuta sakerna åt sidan
då eftersom det känns alldeles för jobbigt att ta tag i dem. Men nu jävlar! Någonstans
måste man börja för att lyckas. Jag kommer klara det för att jag är så jävla bra.
Så nu är det bara borra ner skallen i läroböckerna, skrivblocken och microsoft word
för att få saker och ting ur världen. Det känns ju alltid så mycket bättre när
man får saker och ting gjorde. Det är en lättnad. Jag har slöat och drönat alldeles för
mycket nu, och livet är för kort för att hela tiden göra ingenting och inte ta tag i
sina plikter. Jag vet att jag visserligen själv valt att plugga detta, det är ingen
som bett mig om det. Men jag har en orsak till att göra det, jag har ett mål, och då ska jag ta
tag i plikterna nu :) Det känns nästan kul att försöka plugga :)
Det här är en riktigt bra dag och det ska den fortsätta vara.


Now, let's put on some music and do the hard work :)
Och jag har bestämt mig för att råplugga och göra gamla
högskoleprov till den dagen jag ska skriva högskoleprovet,
så att jag kan kicka ass på högskoleprovet nu. Och
dessutom är jag riktigt taggad att plugga till teoriprovet med.
Så nu jävlar kör jag!

No pain, No game!






Kommentarer
Postat av: jane

högskoleprovet är ju om ett halvår väl?

2010-05-03 @ 16:03:46
Postat av: Jenny

Jo det är om ett halvår. Men syftar på att jag ska plugga på som fan tills det att jag ska skriva provet. Är inte heller säker på att det blir till hösten som jag skriver det, även om jag hoppas på det.

2010-05-03 @ 19:16:45
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: June

SV: Kul att läsa din kommentar :) Ibland hittar man såna plagg på de mest oväntade ställen. Kul att du hittade din i en "tantbutik" också för då är väl risken ÄNNE mindre att någon annan har likadan :)

2010-05-06 @ 12:25:27
URL: http://junesabstracts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0