Månförmörkelse...

Om ett par timmar, ca 06.40 (enligt uppgifter), kommer en total månförmörkelse
ta sin början. Vissa säger att den börjar 08.40. Men det är då månen ska vara helt täckt.
Så själva förmörkelsen börjar alltså tidigare. Jag har ställt klockan, fast att det bara är
några timmar dit. Vill ju se det.

Ska ta mobilkameran och fotografera. Och lyckas jag som jag har tänkt, så kommer ni
få se bra bilder. Det brukar kunna vara svårt att fotografera månen. Men om jag lyckas,
kommer ni bli helt överrumplade av resultatet. Har nämligen en del erfarenhet att fota
saker med pyttesmå, mikroskopiska detaljer. Jag avslöjar efter fotograferingen, om den
blir bra, hur jag gjorde. Och glöm inte att jag bara har en mobil med 12 mpxl kamera på.
Och den är helt okej att fota normala bilder. Men just månbilder kan den, precis som många
andra mobiler och även systema digitalkameror, inte fånga. Men watch me! Ska bevisa
motsatsen, även om jag har hjälpmedel till mobilen. Mer avslöjar jag inte :) Vill ju vara
först med att ha superbra bilder på förmörkelsen :) höhö ;) Det ni :)
Kom tillbaka får ni se om jag lyckades med det jag hade tänkt :)


DENNA BILDEN ÄR LÅNAD!



XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer
Postat av: Louise

MISSA INTE TÄVLINGEN på min blogg :))

2010-12-21 @ 10:10:16
URL: http://louisevonk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0