Guld och gröna skogar blev till skitsnack...

Jag är så himla ledsen. Känns som att jag blivit slagen i ansiktet efter
alla tomma ord om guld och gröna skogar som skedde för två veckor sedan.
Jag hade så mycket förhoppningar, blev så glad över de orden som sades.
Efter idag vet jag att allt bara var rent jävla skitsnack. Vill poängtera att detta
inte handlar om kärlek eller att någon sårat mig vad det gäller kärlek. Utan
det handlar om andra saker. De som känner mig och som haft kontakt med
mig de senaste två-tre veckorna kan nog gissa vad det handlar om.

Jag har svårt att beskriva med ord. Men jag är besviken och ledsen och
tycker detta liknar allmänt skit. Hur kan en vuxen människa stå och blåljuga
massa andra rakt upp i ansiktet? Jag förstår inte mig på människor. Hur tänker
de egentligen? Tänker de alls, eller gör de allt för att slippa ta konflikter som
kan uppstå om de inte säger det som de vet/tror människor vill höra? Kan någon
psykolog eller annan vetenskapsman försöka förklara för mig hur människor
kan bete sig som de gör? Jag blir inte klok på det, utan bara jävligt förbannad,
ledsen och besviken.

Dock skall jag berätta något roligt också och inte bara vara ledsen och tvär
ikväll. Jag fick veta av uppfödaren att valparna är födda! :D Tjoho. Blev sex små
hårbollar, varav 3 tikar. En av dem ska ut på foder. Så det är väl i stort sett säkert
att det blir en vovve nu. Jag är faktiskt jätteglad över det, så får försöka boosta
min besvikelse med den glädjen så att det känns bättre. Det är viktigt att försöka
hitta, även om de är få och små, men de positiva sakerna. På så sätt kan man
klara av vilken dag som helst när allting går emot en och saker och
ting bara känns negativa hela tiden. Längtar efter att få träffa dem :) Det är av
rasen finsk lapphund, alltså ingen äcklig lite chihuahua :P

Så ser de ut de små krabaterna. De är en dag gammal :)


Sen så får jag försöka roa mig med lite sport; Handboll-EM från Norge, Sim-VM från
Dubai, Världscupen i skidskytte från Pokljuka, Världscupen i Alpint från Val d' Isere och
Val Garderna och världscupen i längdskidor från La Clusaz. Rolig sporthelg. Får se om
jag åker med A-laget till Bålsta på Lördag när de spelar. Är allt annat än taggat på det
just nu. Ska själv spela i U-laget på söndag. Känner mig inte alls taggad för att spela inne-
bandy på söndag som det känns just nu... Men det blir nog bra. Ska döma sedan på söndagen
efter våran match. Tror dömningen kommer gå bra. Hur som helst så ska det i helgenbli kul att se
Marit Björgen och Charlotte Kalla kämpa mot varandra igen. Haha men jag måste visa en
sak som ingav respekt. Kolla in Björgens muskler. Finns bara ett sett att beskriva henne;
Muskelpaket.

Skulle ni vilja möta denna 30-åriga norska? Kvinnan är grotesk på ett häftigt sätt :)
Give me those muscles thanks :D



Kalla är en så länge mindre än Björgen. Men har kanske också att göra
med att Kalla är sju år yngre än Marit Björgen med. Vänta tills Kalla
är 30 år...



Imorgon ska jag på födelsedagsfest hos min vän Sarah Samuelsson. Vi har inte
känt varandra så länge, umgås inte ofta... men vi vet var vi har varandra och kan
prata om det mesta. Känns skönt. Ska ta med mig Ulla dit. Hon känner också Sarah,
genom att vi spelade innebandy ihop med Sarah under en säsong :) Var inte tänkt
att jag skulle gå egentligen. Trodde A-lagsmatchen låg tidigt på lördagen, samt att
jag trodde att jag kanske skulle spela den med. Men nu har jag upptäckt att den dels
ligger sent på eftermiddagen OCH sedan ska jag ju inte spela. Så jag skämtade med
Ulla och sa att vi kanske skulle åka dit. Ulla var på. Blir inget direkt drickande. Ulla kör,
så för henne är det noll tollerans. Jag funderar på att ta mig en cider, men inte mer. Jag
vet inte om jag kan kalla mig nykterist, för de dricker ju aldrig. Jag dricker väldigt sällan.
Men Ulla och jag kan ha kul utan alkohol. Imorn eftermiddag blir det färgning av håret.
Samma färg som jag brukar färga med svart-brunt. MEN denna gången av ett annat
märke då Brillance aldrig håller på mig. Det står nivå 3 på den som är färg. Men det är
snarare som en nivå 1 eller 2. Färgen försvinner skitsnabbt. Så hoppas denna fungera
bättre.

Denna färgen ska jag använda. Någon som använt den?
Blir det bra resultat, håller det sig framförallt?



Jag måste berätta något annat roligt också :) Jag ansökte om att döma storvretacupen
och fick ett halvpositivt svar tillbaka. Jag var välkommen att döma. Det var inga
problem så. Men jag borde försöka anmäla mig med en annan domare och anmäla oss
som par till cupen, eftersom de främst tillsätter par till matcherna vilket är förståeligt.
Efter att ha pratat med personen jag brukar döma med i Rasbo, kändes det dock inte
bra. Han ville inte döma cupen. Så jag stod utan partner. Jag känner att döma cupen känns
lite meriterande, eller ja kanske inte. Men känns kul att göra det. Älskar ju att döma. Så
har två namn som jag ska prata med. Men sedan fick jag den dumma idéen att jag frågade
en rutinerat domare som jag har som vän på facebook om han ville döma med mig. Jag
kände mig så dålig som ens ställde en sådan fråga till den personen. En lite rookiedomare
som mig som knappt ens är torr bakom öronen vad det gäller dömande. Inte fasiken ville
han döma med mig eller, han har ju en domarpartner redan tänkte jag. Han kommer säkert
sitta och skratta bakom datorskärmen när han läser mitt meddelande. SÅ FEL jag hade.
Så hittar jag ingen annan domarpartner så har han sagt att han kan ställa upp. Gör mig
glad. Blir då troligen bara en dags dömande om vi dömer ihop. Men det är dömning det
med. Får se vad det blir... inget bestäm ännu.



XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0