Sjuk - dags att söka läkare?

I måndags morse när jag vaknade, vaknade jag upp med lätt torrhosta och
värk i halsen och luftrören. Det är säkert en vanlig förkylning, tänkte jag. Måndagen
gick bra förutom att jag kände mig otroligt slö. Dock blev hostan värre under måndagen.
Ändå vaknade jag bara en gång under natten mellan Måndag och Tisdag. Under tisdagen
hostade jag jättemycket, och fram mot kvällen kände jag mig ganska risig, hade fått
huvudvärk och tendens till värk i kroppen. Men jag tog en tablett och åkte med ner till
innebandyträningen för att kolla på den. Jag kände mig förhållandevis pigg när jag kom
hem ca 23, dock hade jag en tablett i kroppen sedan ca 3 timmar tillbaka. Natten mellan
tisdag och idag blev dock ingen rolig  historia. Har torrhostat som en jävla idiot, slutade
t o m att jag spydde, vilket är första gången någonsin det händer. Hostmedicinen hjälpte
inte ens. Jag har värk bakom bröstbenet,  i övre delarna av luftrören, huvudvärk,
halsvärk och tendens till småont i kroppen.

Nya svininfluensan ger följande symtom:
*Halsont
* Hosta (börjar alltid med torrhosta och övergår till slut i slemhosta)
*Feber (38 eller högre)
*Huvudvärk
*Ont i kroppen
*Ont i övre delarna av luftrören
*Värk bakom bröstbenet
* i vissa fall kräkningar och diaréer.

Frågan jag ställer mig nu är om jag bör söka läkare.
Dels får jag inte sova om nätterna på grund av hostan och jag
är helt slö.





Kommentarer
Postat av: Jennie

jag vet egentligen inte varför jag började skriva. tyckte att din design var cool. förlåt, men jag läste in igenom din blogg. ville bara snacka lite :)

kram

2009-10-31 @ 22:49:42
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0