Fredrik Holtz ute på hal is?

Igår kväll vann Storvreta med nöd och näppe mot Balrog, i Botkyrkahallen,
med  6-7 efter Sudden Death. Tre dagar tidigare hade laget otippat förlorat
mot FC Helsingborg på bortaplan med uddamålet. Inför den matchen fanns
inte spelare som Joel Kanebjörk, Mika Kohonen och Dan Johansson med.
Kanebjörk dras med en lårskada och har nu varit borta från spel i en lite
mer än en vecka. Han hittills hunnit missa de två senaste matcherna,
precis som Mika Kohonen som dras med en broskskada och överansträngning
i det  ena knäet. Både Dan Johansson, som dragit med en lång virussjukdom,
och Kohonen beräknas vara tillbaka till mot Tyresö/Trollbäckenmatchen
på hemmaplan den 11 november.

Mika Kohonen,
Foto: Bildbyrån

Holtz irriterad på Forsmans coachning
Dessa skador har inneburit en del problem då alla de tre frånvarande
Örnarna” tillhör centerpositionen, något som gjort att tränare Stefan Forsman
tvingats flytta om flera spelare. Dock har inte omflyttningen gjort förra årets SSL-
poängkung Fredrik Holtz speciellt glad. Holtz som inledningsvis av säsongen varit
blek, riktar efter Sudden Deathvinstmatchen mot Balrog under onsdagskvällen,
skarpt kritik mot tränare Forsman. Efter matchen sade Holtz följande i UNT:
Vi borde inte ha låtit matchen gått till förlängning.
Vår kedja spelade bra i två perioder, men i sista började
Forsman ändra i kedjorna. Det är då vi tappar. Jag fattar
inte varför vi ska hålla på och ändra i femmorna så där.


När Fredrik Holtz sedan få frågan om det inte var en sågning menar han på
att det inte var det:
Jag måste ju säga vad jag tycker, och alla ser ju vad
som händer på planen. Jag fick spela med två killar
som jag aldrig har spelat med... Det är klart att det inte
fungerar lika bra då


På Holtz kritik svarade Forsman:
Jag tyckte att det kändes dött och avslaget där ute
och behövde få i gång några killar. Jag satsade på
dem jag tyckte hade bäst form för dagen
.”

Fredrik Holtz

Holtz överskattad?
Frågan om in Holtz, som köptes loss från Mullsjö för stora pengar,
är ute på hal is. Har titeln som förra årets poängkung, och det faktum att
övergången till Storvreta kallats innebandysportens dyraste genom
tiderna, stigit honom åt huvudet?  Jag tycker Holtz är väldigt fel ute. Om han
nu har synpunkter på tränaren bör han ta detta med Forsman och inte
inför Uppsalaborna i UNT. Av egen erfarenhet är det otroligt dumt att gå
offentligt och kritisera personer i det egna laget då det bör vara en
interngrej som man pratar ut om inom klubben. Man ska kunna ge kritik
för saker och ting, men det är dåligt att göra det offentligt, speciellt i Holtz läge
då han faktiskt inte inlett säsongen speciellt bra. Kan det möjligen vara så att
Holtz känner frustration över att denna säsong inte ser lika ljus ut som
fjolårets då Mullsjö Hide A lite byggde laget kring honom? Hur som helst bör
nog Fredrik Holtz tänka om. Internkonflikter är det värsta som finns i ett lag,
speciellt om man går ut offentligt med sina åsikter istället för att prata ut
om det internt.




Storvreta har för övrig inlett säsongen på ett bra sätt och vunnit de flesta matcher.
Inför nästa match är Kohonen och med stor säkerhet även Johansson tillbaka
i laguppställningen och Storvreta kan efter två lite halvskakiga matcher fortsätta
sitt segertåg mot slutspelet i vår.

Källa: Citat och viss information hämtad hos UNT (Upsala Nya Tidning)






Kommentarer
Postat av: ALexia

Jag förstår =)...



En stjärna vill aldrig se ut som alla andra, dom går sin egna väg =)

2009-10-30 @ 00:07:29
URL: http://alexias.webblogg.se/
Postat av: Alexia

Ja, men även vi "vanliga" människor som går vår egna värld är stjärnor just för att vi är och vågar vara unika...Vem fan vill vara e n i mängden..Inte jag iallafall=)

2009-10-30 @ 00:13:59
URL: http://alexias.webblogg.se/
Postat av: Jennie

hejhej :)

hur är allt med dej?

kram

2009-10-30 @ 23:26:26
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Jennie

gött

allt är fint här

hur har din dag varit?

kram

2009-10-31 @ 22:33:17
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Bea

Läcker bloggdesign du har! :)

2009-11-01 @ 17:59:16
URL: http://fotobea.blogg.se/
Postat av: Jennie



kände bara för att kommentera.

jag förstår dej. min syrra flyttade igår och det är så tomt utan henne, trots att vi knappt kommer överens.

jag tycker också om att vara ensam, samtidigt som jag får väldiga behov av närhet. jag är hellre med min pojkvän än med mina vänner :S



jag bor med på landet med mina föräldrar, men bor just nu hos pojkvännen, eftersom hans pappa behöver hjälp. vi har med fyra katter och fyra hundar. :) pappa ska ta valpar på en av dem med :)



jag har en kompis som är precis som dej. det är synd faktiskt att det ska vara så, men jag skulle gärna vilja snacka med dej på msn :) om du vill kan jag fixa till din blogg? jag säger inte att den är ful, men om du vill :)



du skrämmer inte iväg mej vännen :) jag tycker om att snacka djupt :)



kram

2009-11-02 @ 12:50:29
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Ellen ♥ | hejjellen.blogg.se

Haft en bra helg, och kanske lov?:)

kram . ♥

2009-11-02 @ 22:45:16
URL: http://hejjellen.blogg.se/
Postat av: Ellen ♥ | hejjellen.blogg.se

sv: jo, det har varit bra :) ha en fortsatt bra fredagskväll!

2009-11-06 @ 19:16:47
URL: http://hejjellen.blogg.se/
Postat av: rebecca

Jaha okej! :) Då förstår jag varför du är så duktig på att skriva dina texter. Talang, hihi :) lite avundsjuk blir jag allt ;p kram!

2009-11-06 @ 19:28:58
URL: http://reshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0