Mitt sällskap duger inte

Jag vet inte vad det är för fel på mig, antagligen jävligt stora.
En vän säger till mig att den vill vara i fred en dag. Sedan får jag veta att den här
vännen istället ska  umgås med en annan vän den dagen, något som blev bestämt
efter att jag frågade om vi skulle ha hittat på något.

En annan grej handlar om min studentskiva... jag har pratat med några kompisar angående
om de vill komma eller inte. Till en början lät de positiva och sa att, jo men det låter som att
det skulle bli kul. Nu står jag här med 6 st biljetter som kostar 80 kr st. Jag vet inte vem jag ska
sälja dem till. Den ena kompisen sa att hon skulle föra över pengar  till mitt konto när biljetterna kommit.
När jag nämnde att biljetterna kommit var reaktionen bara okej och inget mer.
Två andra sa att de skulle komma, men säger sen att de troligen inte kan för att de plötsligt inte har råd.
De andra var dem som sa att det skulle bli kul, men att de helt plötsligt inte känner sig sugna på att gå och taggade.

Så ja, det är kanske inte så jävla konstigt att jag börjar fundera på vad det är för fel på mitt sällskap. Känns som att jag
försöker och försöker, men att jag inte duger som sällskap.
De frågor jag ställer mig:
* Har jag inte tillräckligt med status för att folk ska vilja umgås med mig?
* Är jag för ful, så de skäms för mig?
* Skäms de för att umgås med mig?
* Är jag så illa omtyckt så de inte ens vill umgås med mig?
* DUGER INTE MITT SÄLLSKAP ELLER?

Jag tycker det här känns toppen *ironisk*.
Det blir kul på måndag och gå och berätta för tjejerna i klassen som anordnar skivan och säga:
"Jag är ledsen tjejer... men de som skulle kommit på min skiva vill inte göra det... de skyller på att de inte har råd och på att de inte är taggade och har lust"
Det kommer uppfattas på ett sätt:
"Jaha, Jenny har inga vänner... de tycker inte om henne?"

Det känns bara som en sak: Mitt sällskap duger inte...





Kommentarer
Postat av: Anonym

Du duger!

2009-05-03 @ 15:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0