Hela skolan ledig förutom jag.

Ja idag har alla skolor i Uppsala kommun studiedag vad jag fattar. Själv sitter jag på praktiken, kom hit kl 7.50 imorse. Tidigaste gånger jag varit här. Då var det bara sätta sig och jobba.

Men jag tänkte gå hem vid lunch, det förtjänar jag eftersom alla andra är lediga. Vi fick ju sportlov samtidigt som dem och kunde ha det fast vi hade praktik, då borde väl en studiedag innebära ledigt för mig med?
Nåja, det är inget att göra åt och inget att gråta floder över. Jag ser det från den ljusa sidan, jag får lite arbete gjort på praktiken och jag får dessutom lite ledigt på eftermiddagen eftersom jag får gå hem tidigt. Tur att man har en bra handledare som är förstående=)

Måste dessutom proppa i min mina järntabletter eftersom jag enligt kallelsen ska lämna blod nästa onsdag. Tredje gången. Men jag tycker det är kul att lämna blod. Jag gör en god gärning och det känns bra. Men jag kommer nog vänta till om två veckor då min kompis också får lämna blod. Det är kul att sitta och skratta åt varandra i blodgivningsrummet. Folk tror nog att vi två är knäppa. Ja inte spelar det mig någon roll eftersom de inte känner oss. Och det är väl bra att några sprider glad stämning eftersom  det kan vara lite tufft att lämna blod, eftersom man får en strumpsticka inkörd i armen. Jag ryser lite av tanken, men jag har ändå inga problem att lägga mig i stolen och låta dem ta mitt blod=)

Nä, nu måste jag sluta. Sitter ju på APU:n. Blir lite plugg i eftermiddag tror jag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0