Halvsågning av män som hatar kvinnor

I går kväll var jag på bio med killen jag tycker om. Vi såg den kritikerrosade Män som hatar kvinnor.
Med tanke på vad folk sagt om filmen, vissa sa till och med att gillade man Beck-filmerna skulle man bli fäst vid denna, så förväntade jag mig en väldigt bra och spännande film. Jag blev besviken.

Jag har inte läst boken som Stieg Larsson skrivit och kan därför inte göra någon direkt jämföring med den. Men jag kan säga att filmen inte levde upp till mina förväntningar. Filmen saknade action och till stor del spänning. Det kändes som en film inspelad utan inlevelse. Det jag dock kan hålla med kritikerna om är Nooni Rapaces prestation i filmen, som enligt dem var jävligt bra. Det krävs mycket för att kunna spela en sådan roll nämlinge, vilket jag håller med om till 100%...

Trots att filmen inte levde upp till mina förväntningar väckte den ilska och rörde upp känslor till ytan. Ett tag på bion blev jag så förbannad samtidigt som jag blev äcklad och sårad av en scen, så jag kände hur innehållet i min mage ville vända på sig och komma upp. Sedan beskriver den en vilsen, sviken kvinnas känslor vad det gäller män och rädslan som bor som en djävul i hjärtat hos en sådan kvinna.

Filmen var okej, men levde inte upp till förväntningarna. Filmen får 3 av 5 på grund av känslorna som rörs upp och Nooni Rapaces insats som Lisbeth Salander. Sedan blev filmen lite väl utdragen, 2 ½ timme. Kändes som det fanns ganska mycket dötid emellan det som hände, vilket gjorde filmen lite seg.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0