En tråkig god jul.

Jaha, så var denna jul avverkad... min 18 i raden. Det känns konstigt... ingenting har varit som förr. När jag vaknade på julaftonsmorgonen ville jag bara lägga ner huvudet på kudden och somna igen. Jag hade verkligen ingen lust att fira jul. Det var ingen bra jul. Hur som helst gick jag upp och duschade. Jag tog på mig ett par svarta byxor och sedan ett svart linne och en vit väst. Sedan bytte jag västen mot en svart. Till slut kände jag mig bara instängt i min klädsel. Jag hade klätt upp mig... men för vem då? Ingen. Så blev att jag bytte till min stora,rosa tröja som det på ryggen står blodgivare med stora, vita bokstäver. Vem skulle bry sig. Jag kan ärligt säga, jag hjälpte inte till med något hemma igår. Pappa ville att jag skulle klä granen. Men jag tyckte inte det kändes värt det, så Emil och brorsan fick göra det. Tycker ärligt talat att julafton var helkass.

Efter att ha ätit lite mat, blev inte så mycket för min del, så delade vi ut julklapparna. Fick en rosa bordslampa av mamma och pappa (?), Axe-presentbox (När började de göra tjejgrejer? ALDRIG), rakblad till min venus vibrance och av brorsan och Emil fick jag Donna Karen-parfymen red delicious. I alla fall fick min brorsa min Axe-presentbox. DET VAR JU KILLPARFYM!  Ska få en ny julklapp av mamma och pappa.

Sedan tyckte jag allt kändes värdelöst, tills det att en person jag gillar extremt mycket, sa att han tänkte komma förbi så vi kunde prata en stund. Då blev jag glad. Saknar honom så mycket. Men så är det. Min julafton avslutades i alla fall rätt bra tack vare att jag fick träffa honom, även om vi bara är vänner just nu. Vi gav varandra en kram och en puss på kinden innan han åkte. Sedan kändes det som vanligt jävligt tomt. Fick sova ensam igen, utan honom...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0