While everybody's sleeping through 1 january...

I'm wide awake before everyone.

Jag har varit vaken sedan klockan 09, då jag hade ställt klockan.
Somnade på kompisens mammas soffa inatt. Så sova där till klockan 9 imorse, innan
jag på morgonen gick hem. Möts av en galen hund. Så hade innan klockan ens var
elva idag, hunnit vara utomhus två gånger. Riktigt mysigt ute idag med all rimfrost :)
Åh njuter verkligen.



Jag var raketmaster igår kväll, något som gick riktigt bra... förutom att en av raketerna
var lite blindgångare. Den lyfte 4-5 meter från marken innan den störtade ca 10-15 meter
ifrån oss och exploderade på marken. Andra året i rad som jag och min kompis råkar
ut för incidenter när vi fyrar av raketer. Dock så var nyåret 2010's incident självförvållad
på grund av att vi inte tänkte på vilken kraft det finns i en sådan här bomb som man ställer
på marken.



Som att inte tröttheten var råge på allting, kom jag till jobbet i eftermiddags och får veta
att jag inte är satt på någon rad fast jag skulle jobba(?!) och då har de beordrat in en
ordinarie personal med. Underbart säger jag bara. Vi löste det genom att jag och den
inbeordrade delade lite på raden, men också tog lite av de andra som hade mycket.
Så jag fick lite arbete. Men jag är så arg på detta, så less... för det är andra gången på
kort tid som det strular. Jag kommer väl jobba kvar, men är på väg att söka timvikariat
på ett demensboende i stan med. Hoppas att det är lite ordning och reda där och att jag
kan få jobba där så man slipper det här kaoset emellanåt. För när det är kaos eller som
ikväll, då har man bara lust att trycka ner personalansvarige i skorna... men ingen mening,
eftersom det inte gör någon skillnad. Tycker det är allt annat än roligt i alla fall...
Är en massa som har sagt upp sig; både vikarier och sådana som skulle gå på vikariat.
En av de gamla i gemet har t ex sökt sig till en annan enhet inom äldreomsorgen i Östhammar,
en annan har bytt dag mot natt eftersom natten aldrig strular på samma sätt som dagen.
En annan nybliven vikarie har sagt upp sig efter bara någon månad på grund av strul.
Man förstår dem. En annan är beroende av pengarna så manhar inte råd att säga upp sig.

Imorgon ska jag ta det lugnt på förmiddagen och tvätta lite. På onsdag åker jag ju till
göteborg. Ska bli skönt att komma bort lite faktiskt. Och eftersom jag troligen dömer
Storvretacupen på tisdag och därför inte hinner göra allt jag tänkt då. Blev tillfrågad
idag att döma. Lite kul faktiskt. Hade inte tänkt döma iår, då jag känt att det blir tajt om
tid. Men eftersom jag blev tillfrågad nu, så verkar jag ha gjort ett bra jobb förra året.
Kan alltid hoppas att det är därför :) Så lite kul. Får se hur många matcher det blir jag
dömer, ett några... men har inte tid att döma så många. Men skönt ändå att få döma lite :)




Nu börjar klockan dra iväg. Den är 00.30 snart. Jag var så trött idag att jag sov på bussen
både till och från jobbet idag. Så det märks att jag är trött. Har aldrig somnat efter att ha
jobbat kvällspass tidigare. Men någongång ska vara den första. Nu är det sova som gäller.
Har min kisse i sängen. Får se om han ligger här hela natten. Igår morse var han jättearg
för att jag gick upp och åkte iväg och jobba dag. Han låg nämligen på mig från det att jag
somna tills jag vaknade. Antar att han sov ganska så bra :P hehe.

Godnatt människor!


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0