LLLLEEEEDDDDIIIIIGGGGGGGGGGGG

Alltså ursäkta... MEN FFFFFFFFYYYYYYYYYYYFFFFFFFFFFFFFAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNN(!)
vad skönt det är att ha jobbat sin sista dag på i alla fall 5 dagar. Jag är nämligen ledig
imorgon. Sedan drar jag till göteborg på onsdag morgon.

Som jag skrev igår så hade jag blivit tillfrågad att döma lite storvretacupen imorgon.
Men då jag bara kunde döma några få matcher och domartillsättaren Peter Hagelin
hade velat ha min hjälp hela dagen, så blev det att jag tyvärr inte fick chansen att döma.
Det skulle ha blivit så söndersplittrat i schemat. Men jag har förståelse för det även
om jag tycker det är tråkigt. Dock är det samtidigt skönt att få vara helt ledig imorgon
eftersom jag måste packa inför Göteborg. Hua...

Jag är hemsk när det gäller att försöka packa. Ni vet, jag har en tendens att alltid oroa
mig för att ha glömt något. Skulle kanske snott hem den halvan sobril som jag lämnade
upp på kontoret till sjuksköterskorna ikväll? :P  Hade jag sluppit vara orolig i alla fall :P
Fast det hade nog inte varit så populärt att sno medicin. Jag skulle i och för sig aldrig
göra det... men man måste ju få skoja lite i alla fall. Det är mina underbara arbetskamrater
som gör det värt att åka till jobbet varje dag. I lördags var vi ett par stycken vid lunch.
Och de satt och drog en massa sjuka och galna skämt. Jag skrattade nästan så jag grät.

Just i skrivande stund, sitter jag och kikar på NHL winter Classics, som iår spelas mellan
New York Rangers och Philadelphia Flyers. Kul att se Lundqvist och Haggelin live för en
gångs skull. Matcherna brukar ju ligga så extremt sent på nätterna, att man inte orkar
se dem. Men idag har jag haft turen att matchen började tidigt och jag som jobbat kväll
är förhållande pigg ännu. Men jag känner tröttheten komma krypandes sakta men säkert.
Ska bli skönt att komma i säng. Bytt säng idag med. Fått tillbaka 160-sängen jag hade för
cirka 1 ½ år sedan. Den är mycket mer stabil än min gamla 120. Så förhoppningsvis vaknar
jag upp utan direkt ryggvärk imorgon.

På tal om något annat rätt underligt. När jag var på väg mellan vårdcentrum i Östhammar
idag och busstationen, så gick jag på gångvägen som går genom en liten skogsdunge.
På ett ställe på den ca 400-500 meter biten så är det dåligt med lampor. Jag möter en
person som är ute med hunden (ca 50 cm i mankhöjd) precis innan den dåligt upplysta
biten börjar. När personen passerat, ser jag en "hund" komma och springa på vägen.
Min tanke är; Har människan en hund som springer lös 10-15 meter bakom dem?
Jag blev faktiskt rädd, för det verkade osannolikt. Men så såg jag konturerna av den
burriga svansen och insåg att det var en räv. Stod 10 meter från räven i det läget.
Den vek av bakom en bil. När jag kom fram till bilen och tittade där den vikt av, då står
räven där bara 4-5 meter ifrån mig. Fattar inte vad den gjorde där. Men sen så sprang
den efter hundägaren och hunden. Jag har aldrig hört att rävar är aggressiva på hundar.
Men troligen var den här väldigt nyfiken på hunden. Såg skitkul ut när den lufsade iväg
efter hunden och dens ägare.

Jaha, ja vad ska man nu skriva då. Jag är lite för trött för att fortsätta nu. Blir att gå
i säng nu strax, eftersom Winter classic snart är slut :) Lundqvist och Hagelins Rangers
leder med 3-2 mot Jaromir Jagrs Philadelphia. Hoppas de vinner.


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0