Att vara mogen handlar inte alltid om att vara äldst...

Det är bara att konstatera. Trots att jag är flertalet år yngre än dig, är jag nog fan
mer mogen. Att gömma vem man är tillsammans med för omvärlden (bara låta sina
vänner se det)... det kallar jag för att man skäms. Stackars kvinna som du skäms
över. Känns ju som att du skäms över att du gått tillbaka till det gamla, dåliga.
Istället för att hålla fast vid mig, det nya... Nä just det. Jag var bara en tröst, till
vadå liksom? Du är ju ändå tillbaka vid det du behövde tröst för nu... Hur dum får
du bli? Om man verkligen älskar någon, om man står för att man är tillsammans
med en människa, inte fan gömmer man den människan från omvärlden genom att
dölja sin relationsstatus för alla som inte är ens vänner (om ens dina vänner ser
det). Men du kanske är osäker, börjar tvivla på ditt val... Jag hoppas att du gör det.
För innerst inne vet du att du har gjort fel, rakt av... i din behandling av mig, i
det valet du just gjort och i det att du valde bort mig när du vet att du hade kunnat
få hela världen av mig.

Du talar om respekt. Jag trodde att du var den som visste mer än mig vad det var, men
uppenbart inte. Man avslutar något innan man går in i något nytt. Du har inte gjort det
en enda gång... varken med henne eller med mig, utan bara hoppat in på något nytt när
du känt för det... Jag vet att jag av respekt borde vara mer stängd mot omvärlden om
sånt här. Men den här gången skiter jag i respekt. Jag har inte fått det, varför ska jag ge
det tillbaka...

Som man vill bli behandlad ska man behandla andra. Det har inte du tagit någon
lärdom av, vilket är ganska uppenbart. Och jag tänker inte acceptera att bara ha
varit någon tröst åt dig. Jag är mer värdefull än det och jag tänker inte hålla käften
när falska rykten sprids längre, utan berätta sanningen rakt av även om den sticker
i människors ögon. Jag har stått upp för att jag har gillat dig, tagit den eventuella skit
det har medfört... Men jag har hållit huvudet högt och inte låta människor styra mig
i mitt val av person jag förälskade mig i...

Jag älskar dig fortfarande och kommer alltid att göra det. Jag kommer slåss för att
få dig tillbaka... för jag ger inte upp. Men det gör du... alldeles för lätt på grund av
människors kommentarer. Jag finns här... se mig... för du vet innerst inne att jag
kommer göra dig lycklig...





Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag tycker du är en stark person, det är bra att du kan stå för vad du känner och inte förnekar dina känslor. Du har all rätt i världen att skriva vad du känner och tycker, om han tycker att du gör fel så är det hans problem. Du visar honom massa respekt genom att inte skriva hans namn, det är ett stort plus att visa respekt även om han inte gör det mot dig. Så jag tycker att du ska fortsätta vara den person du är, låt ingen annan tala om hur du ska göra och vara. Stå på dig. =)

2011-09-26 @ 11:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0