Sundsvall snart nästa...

Jag har jobbat mina arbetspass för den här veckan... i alla fall vad jag vet. Jobbat
både ikväll och igår. Jag är helt slut ikväll faktiskt utan att förstå varför. Till råga på
allt har jag fått inflammation i ett skulderblad. Känns som det sitter någon liten jävel
däruppe på axeln och hugger med en kniv. Det gör i alla fall riktigt jävla ont. Priset
man får betala för att ligga på topp. Brukar få så här några gånger varje innebandy-
säsong. Så vore väl konstigt om iår var ett undantag... Och jag som hostar lite nu
också. Helt perfekt... gör "inte" ett dugg jävla ont. Men that's life.

Imorgon bitti ska jag sova tills jag vaknar. Ska bli så skönt att inte ha något planerat.
Jag är inne i en period nu då jag bara skulle vilja ligga under täcket hela dagen och
slöa. När jag är sådan brukar jag normalt fall inte må så bra och vara deppig. Jag vet
inte riktigt om jag är det... men visst, jag mår inte så bra emellanåt när allting kommer
upp till ytan; saknaden efter honom och en kombination av allting... Ibland ler inte livet
åt en. Ibland vill sig inte saker väl... Just nu känns det som livet hånskrattar mig rakt i
ansiktet. Jag mår inte speciellt bra nu egentligen. Försöker överleva för dagen ungefär.

I helgen som kommer bär det av till Sundsvall för hundutställning. Ser fram emot det.
Ska bli väldigt skönt att komma iväg lite just nu. Se lite annan natur, andra människor...
andra saker än jag är van vid. Kanske tänka på lite annat i ett par dagar. Ibland tror jag
att man fastnar lite när man går runt i samma vanor dag in och dag ut. Det är inte bra.
Det är bra med lite omväxling. Jag tror alla mår bra av det. Dock känner jag oro inför
helgen. Ni som läser bloggen vet att Fanny har börjat löpa... Nu har hon dessutom börjat
tappa päls. Ramlar dagligen bort stora tussar på rumpan på henne. Så är rädd att hon
ska bli naken innan utställningarna i helgen. Så nu får hon varken komma i närheten
av vatten (badar man en finsk lapphund som börjat fälla, finns det ingen päls kvar när
den kommer upp från badet) och borsten är så långt bort som den kan komma från henne.
Hon ska inte tappa mera päls liksom.

Morgondagen kommer att spenderas med att försöka planerar inför Sundsvall. Ska försöka
tvätta några maskiner tvätt också. Det behövs tror jag. Jag har nästan ingenting rent känns
det som. Måste slita fram symaskinen imorgon med på grund av att jag ska sy ihop en söm
på ett par byxor... plus att jag måste försöka sy ihop min innebandybag. Jag bökade nämligen
den full med saker (om jag inte minns fel) någongång under början av förra säsongen, eller
om det var säsongen innan. Så sömmarna som axelremmen var sydd med, höll inte :P
Och jag har inte orkat göra någonting åt det. Så måste väl försöka nu kanske. Behöver nämligen
egentligen 3 separata väskor nu. En till hundutställningarna, en till innebandyn och en till dömande
av innebandyn. Kommer troligen kombinera dömandet och spelandet av innebandyn i toolbagen.
Lättare så tror jag. Då har jag allt på ett ställe... Får se hur det går under säsongen med den
kombinationen. Slutar kanske med att jag får köpa separat väska till domarskapet. Vi får se.
Men just nu tänker jag spara in på den kostnaden att köpa en till väska... Skönt inför Sundsvall
är att jag får låna en Nikon D90 av en vän. Skulle få låna ett macrobjektiv med på 70-300mm.
Riktiga grejer det. Kan säga att jag uppskattar väldigt mycket att den tjejen lånar ut sin kamera,
då en annan kompis till mig hade lovat mig att jag skulle få låna hennes kamera. Men nu va
hon tvungen att ha den. Så Caroline, tack för att jag får låna din kamera. Du är en ängel :)

Nu börjar det bli dags för sängen. Måste sova för att jag är väldigt trött. Skönt att sova med
när man har så ont i axeln. Min notis för kvällen är att Storvreta torskade i Europacupspelet, vilket
jag tycker är märkligt. Godnatt...


Till dig snygg. Älskar dig ända från jorden till månen och tillbaka så många gånger att det
inte går att räkna. Saknar dig lika mycket med.



XOXO Jenny has left the building. To be continue..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0