Tack pappa...

I förrgår kväll satt jag och bläddrade i veckans annonsblad för Media Markt. Det var
1-årsjubileum för Media Markt i Uppsala. Jag började bläddra i bladet och finner ett helt
outstandingpris på en Western Digital extern hårddisk på 2 TB. Ofta kostar de över
1000 kronor i den storleken. Onoff har lite sänkt pris nu; 799, även om ordpriset ligger
på 899 kronor. När jag slår upp tidningen finner jag denna annons:




Gissa vem som ville ha? Jag naturligtvis. Den förra externa hårddisken jag köpte, en Seagate på
1 TB hos Netonnet, gick sönder efter bara 2 veckor på så sätt att kabeln ingången i den var så extremt
klen, att den gick sönder. Jag flyttade över själva hårddisken i ett nytt kabinett och det fungerade. Sedan
helt plötsligt en dag när jag satte i den i datorn, sa datorn att jag skulle formatera den. Då gick det inte
komma in på hårddisken. Så har suttit utan extern hårddisk ett par månader. När jag får ett jobb framöver
ska jag försöka be någon fixa den andra hårddisken och rädda det som är på den. Men nu har jag denna
och förhoppningvis är denna bättre än seagaten. Tack vare pappa som betalade den tills jag får jobb
och kan tjäna egna pengar, så kunde jag köpa den. Så tack pappa :)


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0