Jävla vinter...

Jag är riktigt förbannad idag. Inatt när jag lade mig visade termometern -13,9 vid husväggen.
Det betyder att det är ca -15-16 grader ute. Det kändes inte så kallt när jag vid klockan kvart över
elva var ute med Fanny sista gången. Jag bara ville gräva ner mig när jag såg siffrorna. Var det den
temperaturen klockan 23.15, brukar det skjunka ett par grader till fram mot 02.00 på natten. Så
misstänkte att det skulle krypa ner mot -20. Iställer kröp temperaturen upp... Anledningen var att
det drev in snömoln. Är det inte kallt så det förslår är mulet med hög luftfuktighet och allmänt gråkallt
ute. Jag har tyckt vintern varit mysig, men nu är jag bara less och vill ha vår. När jag var ut med
Fanny klockan 08.10 imorse var det bara -2 grader ute. Men det var mulet, blåst och snöade.
Yippi säger jag bara. Idag är en dag då jag bara har lust att ligga under täcket. Jag ligger i
soffan just nu, det är över 20 grader varmt inne. Men jag fryser som fasiken alltså. VILL HA VÅR!
NU! NU! NU! NU! NU! NU! NU! NU! NU! NU! NU! NU! NU! NU!

Jag vet att jag slösar onödig
energi på att vara arg på vädret. Men idag tänker jag vara arg :P
Jag är jävligt trött med eftersom Fanny somnade sent, var vaken klockan 03 för att hon drömde
mardrömmar och då väckte mig för att somna så fort jag reste mig ur soffan. Sen väckte hon mig
halv sex för att pappa var i badrummet och rev. Jag sa åt honom att hon skulle vakna på morgonen
om han duschade. Han tar i vanliga fall ut henne, så jag eller mamma slipper gå upp då. Men ändå
fast att han dyrt och heligt lovade att duscha igår kväll gjorde han det imorse så hon väckte mig :(
Sen väckte hon mig klockan 8. Så min sömn inatt är helt söndertrassad. Känner mig riktigt trött och
på dåligt humör idag.


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: jessica

Svar: Båda matcherna krocka och 2 stycken anmälde sig sjuka till U matchen så den vart tyvärr inställd :/

2011-03-07 @ 18:43:34
URL: http://jessiicaohlsson.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Vill också ha vår! Men den är nog på väg :) Här är det lite varmare än vad det verkar vara hos dig iallafall!

2011-03-08 @ 11:59:15
URL: http://jblife.blogg.se/
Postat av: jessica

svar: då får du krya på dig! (eller vad man säger :P)

2011-03-08 @ 16:10:16
URL: http://jessiicaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0