Drömfemman...

Jag har trillat dit... Jag har också blivit en av alla svenska sportnördar
som håller på med manegerspel. Jag kör på Drömfemman.
Det är ett manegerspel i innebandy som är helt gratis. Man vinner
inga pengar på det vad jag vet. Men ändå kul att se hur man kan
lyckas. Spelet har hållit på under hela säsongen, så jag lär ju inte komma
någon vart alls denna säsong. Men kul ändå att testa lite. Poängen
får man genom sina spelare, d v s hur mycket poäng de gör i de verkliga
matcherna. Man får 1.200.000 kronor att handla 6 spelare för till sitt lag;
2 backar, 2 forwards, 1 center och en målvakt. Vissa spelare kan var ganska
billigare, men då på grund av att de inte presterar speciellt bra. Så man får
försöka knåpa ihop ett så bra lag som möjligt för de pengarna. Värdet på
spelare ökar om de presterar bra och de minskar om de presterar dåligt eller
blir utvisade. Och dessutom, även om en spelare gör poäng (mål/assist) får
den minuspoäng för utvisningar. Så man får också tänka på det när man
köper spelare.


Mitt lag:

* Mattias Samuelsson, back Storvreta IBK.
* Jesper Berggren, back Storvreta IBK.
* Mika Kohonen, center Storvreta IBK
* Ciya Hajo, forward Falun IBF.
* Isac Rosén, forward Pixbo Wallenstam.
* Viktor Klintsten, målvakt Storvreta IBK.


Det är två spelare jag är lite fundersam på om jag gjort rätt som satt in.
Jag ville ha Patrik Jansson före Klintsten, men han kostade 15.000 kronor
mera. Jag hade kunnat köpa honom och ha pengar över, men valde Klintsten
eftersom han var billigare. Men Klintsten kan vara ett farligt kort. Även om han
är en bra målvakt har han ett humör som tyvärr lätt spårar ur och han åker på
utvisningar.

När det gäller Jesper Berggren gör han en del poäng framåt. Men samtidigt
så har han haft en del utvisningar på sistone. Så det känns som ett lite osäkert
kort det med.



Nu ska jag se tv-matchen Storvreta- Capeiro Täby. Kvartsfinal 3 mellan dem.
Storvreta leder med 2-0 i matcher och kan avgöra ikväll på hemmaplan i hovet.
Jag tror att de göra det med. Storvreta blir nog klara ikväll.

När de gäller de andra kvartsfinalerna; Pixbo-Dalen, var det en person i min närhet
som är innebandykunnig som tusan som sa att Dalen inte håller i slutspel. Än så länge
är det 1-1 mellan dem i matcher. Så vi får se vad som sker ikväll.

Mellan AIK-Falun kändes det som att AIK skulle gå en lätt kvartfinalserie till mötes
med tanke på hur Falun spelat under säsongen. Men dalalaget har vaknat till liv
och stör AIK väldigt bra. Det står 1-1 i matcher och bara kort in i den första
perioden av tredje kvartsfinalen, leder Falun med 1-0 genom Eric Björk. Jag tror
faktiskt med tanke på hur det har sett ut och hur tajt det varit, att Falun faktiskt
kan slå ut AIK. Det skulle vara en skräll.

Precis som i kvartsfinalserien mellan AIK-Falun, så borde Warberg enkelt vinna
serien mot nykomlingarna och årets överraskning Linköping. Dock vann Linköping
senast mot Warberg och har 1-1 i den kvartsfinalserien. Det blir spännande att se
vad som kommer ske, även om det känns som att warberg enkelt borde vinna.


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0