De flesta olyckor sker i hemmet...

Pappa tror att han är så smart ibland. Våran valp sover som i en hage på nätterna.
Vi hade satt ihop den med bundband, dock riktigt dåliga som gick av på en gång.
Pappa skulle ta hem riktiga från sitt jobb, men typiskt nog var de slut. Så pappa
fick den brillianta idéen att fixa ihop den med tunn ståltråd så att den satt ihop under
helgen. Mamma var så orolig att Fanny (hunden) skulle sticka sig på dem, vilket inte
har skett. Hon har inte ens lagt märke till dem. Ikväll skrapade jag upp ett 6-7 cm
långt sår på låret på tråden. Fint. Blödde som fasiken med när jag gjorde det.
De flesta olyckor sker i hemmet... någon som hört den klyschan förr?


Svider som fan gör det...


Så jag tröstade mig med lite Jordgubbar så här på senkvällskvisten. Tror jordgubbarna är
från Spanien. Hur som helst var de riktigt goda :) Inte svenskkvalitet, men ganska söta :)
Jag vet att man inte ska äta så här sent på kvällen, men jordgubbar är ju ändå inte något
skit utan innehåller vitaminer och antioxianter :) Så är nog inte dåligt heller...


Jordgubbarna jag har köpt är några superjordgubbar. Jättestora. Lika stora
som min handflata. Och då vet jag att jag har lite större händer än vad en
tjej har normalt. Undra hur mycket genmanipulation det är i dessa jordgubbar? :P


Fanny blir 13 veckor på onsdag. I fredags fick hon 12-veckorssprutan med vaccin,
mot Parvo, kennelhosta etc. Så nu blir det inget besök hos farbror doktor förrän i
december när hon blir årsgammal. Vi får i alla fall hoppas på det...


Fanny tror att hon är fågel. Har hittat ett talgbollsnät som är jätteroligt att tugga på.
Bilden är tagen förra veckan när hon var 12 veckor :)



Fanny är superfin exteriört; Kraftiga ben, fin yvig päls, fina öron, bred i huvudet...
Den 16 april kommer hon troligen att göra sin första valputställning i Västerås.
Om hon bara sköter sig bra, vilket jag tror hon kommer då hon har superbra
psyke, så tror jag hon vinner :) Hoppas i alla fall det :)


Nu är det dags för sängen. Klockan är över 23. Klockan ringen 05 imorgon bitti. Ska åka med
pappa till Uppsala när han åker till jobbet. Jag har nämligen körlektion 9.45. Men vill spara så
mycket pengar som möjligt på resor vilket är anledningen till att jag åker med pappa så tidigt.
Så nu slår jag på Blue Bloods, ni vet den där nya amerikanska polisserien. Tycker den verkar
riktigt bra. Har dock bara sett 2 avsnitt hittills. Jag har svårt att avgöra riktigt ännu, då jag inte
sett avsnitten i helhet på en gång, utan ofta somnat ifrån och missat delar av avsnitten, vars
delar jag sedan fått kolla klart på. Så har blivit lite sönderstuvat.

Den 13 April har jag min sista körlektion. Hoppas verkligen inte att jag behöver fler körlektioner.
Vill ha mitt körkort... NU! :) Så förhoppningvis kanske jag har mitt körkort innan Aprill månad är
slut. Jag hoppas i alla fall att jag har det innan min 21-årsdag som är den 3 juni :) Ska bli skönt
att få körkort :)

En annan sak jag tänker erkänna, jag är rädd för händelseutvecklingen på kärnkraftverkena
i Japan just nu :S Jag var inte född när Tjernobylolyckan inträffade, men har hört så mycket om
den. Jag har även hört talas om Harrisburgolyckan 1979. Känns skrämmande att vi eventuellt
står inför en katastrof med ett kärnkraftverk igen. Jag hade verkligen hoppats att jag under min
livstid skulle slippa uppleva detta. Nu gör jag det... och det skrämmer mig...



XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer
Postat av: Malin

Varning för talgbollsnät. Min veterinär sa att såna nät och nät från julskinka samt skinnet från falukorv är dom vanligaste sakerna som orsakar riktigt stora problem för hundar om dom får i sig. Det typ snörar in sig i tarmarna. Nu åt väl er hund säkert inte upp nätet, men ändå, en varning.

2011-03-14 @ 16:18:03
Postat av: Jenny

Nä hon åt inte upp det. Äter aldrig upp saker utomhus... bara om det är mat :P Men det finns det ju sällan utomhus. Men bra att du säger till i alla fall...

2011-03-14 @ 16:24:40
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Malin

Tur. =)

2011-03-15 @ 15:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0