Adele får mig att gråta...

Jag har hittat en ny favoritartist; Adele. Hon sjöng Chasing Pavements
för ett par år sedan, en låt som blev en väldigt stor hit. Jag visste inte att
hon var så speciellt stor och har inte ägnat tid åt henne då jag trott att
hon var en One hit wonder. Häromveckan hörde jag en låt på radion som
jag hade hört i någon reklamfilm på tv. Då tog jag min track-ID på telefon
och fann att det var Adele som sjöng. Jag kommer inte ens ihåg att den som
sjöng Chasing Pavements hette så. Så när jag sökte på spotify så fann jag
låten jag hörde på radion; Rolling in the deep och Chasing Pavements. Jag började
lyssna igenom flera låtar och hennes röst, melodierna och texterna i hennes
låtar träffade mig som en kula rakt ihjärtat. Vissa texter var så lidelsefulla att
de fick mitt hjärta att nästan hoppa över ett slag och jag har fällt ett antal
tårar pga texterna och det hon sjunger om...


Rolling in the deep





He won't go





XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0