Time to run up with

Jag måste helt ärligt försöka skriva något seriöst i bloggen imorgon. De senaste dagarna,
ja veckan snarare, har bloggen verkligen varit minst sagt dåligt uppdaterad. Ni vet att jag
dömde en massa innebandy onsdag-lördag förra veckan. Ni som följer bloggen vet också att
jag i måndags blev sjuk; feber, halsont, hosta, värk i luftrör och huvudvärk. Jag trodde helt
ärligt i måndags när jag vaknade att jag fått lunginflammation. Det gjorde så ont i mina
luftrör. Är det värsta jag varit med om tror jag när det gäller värk i luftrör. Men när jag väl
varit uppe en stund avtog värken, så tror att jag var torr i luftrören med. Det förvärrade
det. Så JAG LEVER!

Tror jag tagit mig genom det värsta nu. Har känt mig ganska pigg ikväll,
förutom att jag nyser som en kedjerökare (dvs det dröjer inte länge mellan varje nysning).
Är fortfarande slemmig i luftrören och täppt i näsan, lite tendens på halsvärk (troligen för att
jag varit ute och dragit i mig kalluft som hade en temperatur på -16. Jättefint för slemmiga,
onda luftrör. Rena huskuren - eller inte. Så inte konstigt. Jag har i alla fall inte känt av någon
feber. Knappra i mig tablett vid ettiden idag på dagen och tog inte nästa förrän klockan var
halv nio ikväll. 7 ½ timme mellan tabletterna. De sitter i 6-8 timmar, då bästa effekt nås efter
2-6 timmar tror jag. Så borde ju känt av febern ikväll om jag haft. Så hoppas hoppas hoppas
att jag vaknar upp feberfri imorn. Det skulle vara en befrielse. Förkylning kan jag ta. Men
så fort jag drabbas av feber, får jag sådan värk i leder, då känner jag mig sjukare än vad jag
är och får av någon anledning ångest, eftersom det känns som att jag ska dö. Men idag har
det varit helt okej. Så förhoppningsvis är jag tillbaka på banan igen snart :) Jag känner mig
till och med så kry just nu i skrivande tillstånd (ca 6 timmar efter tablett) att jag tror jag
ska ta mig en promenad imorgon...

Det är dags att springa ikapp tiden jag inte bloggat, så lovar verkligen att försöka uppdatera
mera, framförallt om saker som är seriösa och som jag tycker att det är viktigt att det tas upp.
Visst kan jag skriva om mitt, ointressanta liv... Men det är säkert roligare att läsa om mina
alster, tankar och åsikter... jag tror i alla fall det. För att komma in på något hel annat, surrar
det en fluga i mitt tak (?) Vart fasiken kom den ifrån? För dens skull så är det tur att jag
inte har någon katt på rummet, för då¨hade mina katter försökt tagit den. Tur för min del
med, för mina katter är inte nådiga, de följer flugan med blicken och springer. De springer
in i saker, de flyger upp i sängen och springer runt... ja jag får svårt att sova emellanåt
när de sätter fart efter en fluga som är på rummet. Så skönt att de inte är här :)

Imorgon ska jag verkligen försöka mig på det där inlägget jag funderat på i så många dagar
nu, sedan storvretacupen... Vi får se hur det går. Tänker  inte lova någonting, men ska ge det
ett försök...


Over and out!





Kommentarer
Postat av: Anna

hej hej :)

2011-01-14 @ 10:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0