Bokläsning, kennelbesök och splittring kring en ny låt...

Jag har  börjat läsa igen. Det är nästan så att jag måste göra ett kors i taket.
Senast jag läste var för över ett år sedan, då var det sista Harry Potterboken som
plöjdes igenom. Nu har jag börjat läsa en deckare (min favoritgenre). Kriminal-
romare, deckare och thrillers är det bästa jag vet när det gäller böcker. Den
boken jag läser nu heter Askungar och är skriven av Kristina Ohlsson. Jag
rekommenderar den verkligen fast jag inte kommit så långt i den;


En liten flicka försvinner från ett x2000-tåg som just rullat in på Centralen i Stockholm.
Flickans pappa blir snabbt misstänkt och alla resurser läggs på att lokalisera honom.
I en annan del av Sverige lever en ung kvinna gömd, rädd för att en dag återfinnas
av mannen som hon först trodde var den prins och befriare som hon sedan barnsben
väntat på. Hon vet bättre än någon annan varför flickan är försvunnen, och än en gång
förbereder hon sig för flykt. Polisutredningen leds av den legendariske kommissarien
Alex Recht. Vid hans sida finns den ivrige kriminalinspektören Peder Rydh. Och inte
minst den civilanställda utredaren Fredrika Bergman, hon som skulle bli violinist men
istället hamnade inom polisen och som tvingas kämpa i motvind när hon vill leda bort
utredningen från det spår man först slagit in på. Samtidigt växer fallet och kantas av
utstuderad ondska. Utredningsgruppen måste snabbt komma upp i gärningsmannens
tempo innan ytterligare liv går förlorade. Hur mycket tid har de egentligen på sig innan
han gör sitt nästa drag? Och vem är kvinnan som likt en skugga figurerar i utredningens
utkant? Är det henne man måste finna för att få den sista pusselbiten att falla på plats?


Idag ska jag åka och träffa hunduppfödaren igen. Valparna är en vecka äldre :)
Ska bli så kul :) Eventuellt ska brorsan och ta en hund från kullen. Dock inte bestämt
ännu. Men det visar sig. Ska bli kul att träffa dem igen :) Just nu sitter jag dock
och lyssnar på Britney Spears låt "Hold it against me..." som risats och som även
av vissa människor påståtts vara en låtstöld av en countrylåt... hur det nu kan vara
det då det är två olika sorters låtar. Men det går säkert alltid anklaga folk för saker...
Jag har lyssnat på den ett par gånger. Har lite svårt att bestämma mig för vad jag ska
tycka om den. Men jag tror jag gillar de mer och mer för varje gång jag lyssnar på den.


Britney Spears - Hold it Against me...


Jag är förresten ledsen för väldigt dålig uppdatering de senaste dagarna. Men jag har
inte haft ork att göra något nästan... fattar inte riktigt vad jag är inne i för konstig
period. Men det går över. Jag hoppas ni kan ha överseende med att jag inte bloggar
supermycket. Har en del ämnen som jag vill blogga om och en del ofärdiga inlägg i
utkast. Får se när nästa kommer.


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0