Återhämtning

Början av den här veckan kommer handla om att återhämta sig.
Tiden, Onsdag till Söndag den gångna veckan var hektisk. Tur att jag
fortfarande är ung och orkar med saker och ting i hektiskt tempo,
trots för lite sömn. Men det känns att jag sovit för lite. Inatt sov jag
11 timmar. SÅ SKÖNT! Känner mig som en ny människa. Jag hade
tänkt slöa hela dagen och glo på film... direkt efter jag ätit brunch vid
halvett klädde jag på mig lite kläder och gick ut och gick en liten
promenad för att få luft i mig. Var skönt, trots att jag har blivit lite
förkyld igen. Men det är väl nackdelen med att stressat och sovit
för lite de senaste dagarna. Kroppen har sina egna små sätt att säga
ifrån.

Jag har inte tagit det så lugnt idag som jag hade tänkt igår kväll.
Nu sitter jag och dricker en drickyoghurt med smak av Päron/Vanilj
från Skånemejeriet. Riktigt fina grejer det :) haha. Och så slappar jag
framför datorn med lite betapet, samtidigt som jag ena stunden kör
lite skön musik till det och nästa kikar på lite Bones :) Ikväll är det
Warberg-AIK på tv. Bra match, hoppas jag får kolla på den för mamma.
Känns som att det är en match som man inte kan missa :P Jag sitter och
beundrar mina ben med i kroppsstrumpan till byxor som jag köpte efter
julen. De är jävligt slimmade på benen och visar, trots att jag är rätt tjock
om låren, mina fina muskler. Skitsnygga vader har jag. Blir riktigt snygga
i byxorna. Hur arslet ser ut... ja det ska vi inte diskutera. Haha jag är lite
tjock om arslet, men jobbar på förändring nu :) Dock så gott med saker och
ting. Jag gillar mat :) Är jag ensam om det eller? Nä då, men ska försöka äta
lite nyttigare och motionera mera. Blir nog en promenix varje dag framöver...
det är i alla fall mitt mål. Hur jag ska lyckas... ja bara bestämma mig för att
jag ska gå ut. Saken är den att man inför varje tillfälle man ska gå ut känner
sig lite slö. Men efteråt så får man lite av en kick. De kickarna är sköna.
Och enda sättet att få dem - att motionera... så finns bara en sak att göra.
Motionera. Jag börja dessutom känna mig lite taggad till att spela innebandy
igen. Ni som läst bloggen de senaste dagarna har märkt att jag varit lite
motivationslös till att börja träna igen. Men nu så börjar jag hitta tillbaka...

Ikväll ska vi käka tacos. Yummie. Jag älskar tacos. Jag tror inte heller det
är så fet mat egentligen; mycket grönsaker och så. Jag är dessutom super-
sugen på ett glas vitt vin. Det var ett tag sedan jag tog mig ett glas nu.
Jag drack i och för sig på nyår... men det var inte vin... Bara det att jag
inte har något vin hemma. Får kolla om mamma och pappa har någon flaska
hemma och norpa lite av dem. Haha! I'm a thief :D





Tänkte bjussa på lite musik som jag slappar till just nu:


Smokie - Be my baby


Alexandra Burke - The Silence


Natasha Bedingfield - Soulmate


Lasse Berghagen - Längesen


Petter - Stockholm i mitt hjärta




XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0