"Åh jag är så jävla dum..."

Jag måste dela med mig av en riktig dumhet som jag har gjort... Haha
eller dumhet. Menen grej som är så jävla dåligt gjort av mig så att jag
skäms. Nästa så att jag inte vill skriva ut det för att jag skäms över vilket
klantarsel jag varit. haha.


Så här är det i alla fall. Jag är arbetslös, som typ alla andra ungdomar.
Ovanligt liksom. Är ju jättesvårt att få in sin fot någonstans faktiskt.
Jag har sökt som en idiot, både nu och tidigare. Ett problem är det där
jävla körkortet som inte går att ta när man inte har pengar. Nu den sista
tiden har jag i alla fall sökt en del jpbb, men som vanligt inte hört något
från något av företagen. Sen idag när jag skulle söka ett annat jobb, och
kollar på mitt CV inser jag att det står helt fel saker på CV:t. Jag kopierade
en CV-mall från nätet som såg ut såhär på erfarenheter:



Projektledare, SpecData AB, Göteborg

Ansvarar för SpecDatas projekt inom fordonsbranchen. Projekten är värda över 400 Mkr och involverar just nu 120 personer. Jag är med från planering till slutförande och uppföljning, vilket ställer stora krav på min förmåga att organisera, strukturera och motivera mina medarbetare.




Jag kopierade CV-mallen innehållandes denna information vid arbetslivs-
erfarenhet, för att få en bra CV-mall själv i Microsoft Word. Problemet är
att vid just arbetslivserfarenhet bytte jag bara befattning och företag.
Men glömde radera själva beskrivningen (kursivtexten här ovan). Så det
stod med på beskrivningen. Snacka om att det måste sett dumt ut och att
företagen jag sökt jobb hos, måste tro att jag är galen. Så känner mig
jävligt dum ikväll. Men nu är det i alla fall ändrat, så får trösta mig me
att det är ändra. Bara släppa de jobbansökningar jag har gjort hittills
som jag förstår så här i efterhand har sett ut som ett skämt. Haha bara
att skratta åt det. Man lär så länge man lever :)





XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: ...

Din säl =)



2011-01-24 @ 14:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0