Misshandlad...

Jag har inte hunnit skriva så mycket på grund av att jag gjort en massa
de sista dagarna samt att vi har den lilla vovven hos oss just nu. Jag har inte
öppnat datorn på nästan två dygn(!). Kan lätt säga att det inte alls är likt
mig, då jag tidigare spenderat en massa tid vid datorn varje dag. Men har
inte blivit så de sista dagarna. Alla facebookuppdatering har gått via mobilen.
Den där stackars mobilen har varit nere på rött flera gånger när det gäller
batteriet de senaste dagarna, eftersom det är det enda jag surfat med de
sista dagarna :) haha.


Våran Fanny


Brorsans vovve; Sivan...


Men jag måste säga att helgen har varit över förväntan, förutom hur jag
har mått efter dagens match. Men helgen började i alla fall med att jag i fredags
var och såg det omtalade derbyt i damernas division ett norra i innebandyn.
FBC Uppsala mötte Sten Sture. Innan matchen sade speakern att det varit de
mest omtalade derbyt inom innebandysverige. Det kändes nästan som
att hans ord var underskattat. Det var nämligen människor från runt om
i landet som hade rest till Uppsala för att se matchen. Bland annat fanns
elitserielaget Endres tränare, samt några spelare från Sten Sture-konkurrenten
Sala Silverstaden, på plats. FBC Uppsala började bäst, men Sten Sture visade
sedan att de va bättre och malde ner de vit svarta. Matchen slutade 5-2 till
Sten Sture...


FBC Uppsala - Sten Sture i fredags kväll, den 11 februari 2011. Ett historiskt datum då
det är absolut sista gången som dessa klubbar möts pga sammanslagningen.


I lördags åkte jag till Uppsala för att träffa en speciell person. Hann även med
att se toppmatchen i Allsvenskan Norra i innebandy. FBC Uppsalas herrar tog
emot Granlo. FBC vann med 6-3. Det jag dock tar med mig från den matchen
är Granlos lilla hejarklack. Och det är inte på något positivt sett. Samtidigt
som de emellanåt var riktigt härliga att höra på, så var de i nästa stund lika
fruktansvärda. Kallade domarna både de ena och det andra och gnällde på varenda
domslut Granlo fick emot sig. Var skrämmande att se, hur vuxna karlar kan
agera så barnsligt. Börjar nästan känna att ordet innebandyhuliganer börjar
komma till sin rätt inom sporten emellanåt. Finns riktiga rötägg i publiken
emellanåt.


FBC Uppsala - Granlo i Norra Allsvenskan, i lördags den 12 februari...


Idag har jag själv spelat match. En match emellanåt var riktigt bra. Tyvärr
var vi kort om folk idag med. 9 spelare. Vi avslutade matchen på 8, då
vi fick skador och körde med 3 backar och 3 forwards sista 10 minuterna.
Vi orkade helt enkelt inte. ¨Lite svårt när man ibland knappt hunnit
andas emellan det att man böt tills det att man ska in igen. Det blev förlust
med 2-4. Men förlusten är inte värst, utan hur domarna tillät Tobo Örbyhus
spelare agera. Ska man spelar innebandy så ska man spela innebandy och
inte rugby som vissa spelare verkade tro. Jag vet inte exakt hur många, men
minst fem armbågar fick jag i svanken. Flera spelare i laget upplevde samma
sak. Och domarna är helt jävla blinda, något som gör mig så ledsen. Sen jag
blev domare vill jag förespråka en sjysst ren innebandy. Känns dock ibland
som man motarbetas när domare inte ser sådana här lag som är osjyssta i
närkamper mot andra lag. Jag har flertalet blåmärken, varav ett jättestort
i min svank. Samt att jag är helt uppsvullen där med. Så jag har jätteont
i ryggen ikväll och vet inte hur jag ska ligga nu när jag ska sova. Tack så
jävla mycket. Snudd på att jag känner att domarna är medhjälpare till
misshandel. Har aldrig tidigare upplevt detta på innebandyplanen som jag
gjorde idag och tycker det är tråkigt att jag måste det. Få trösta mig med att
det blev poäng idag igen istället. På två matcher har jag gjort två poäng.
Förra helgen gjorde jag lagets enda mål när vi förlorade med 8-1, en seger
som med stor sannolikhet blir vår efter att allting är klart. Och idag blev
det en assist :) Känns lite härligt. Samt att jag fick chansen att skjuta ordentligt
på mål idag och i farten dessutom. Har haft svårt ibland att komma med
fart och skjuta, men idag blev det helt naturligt. Så skönt när det klickar sådär :)
Får satsa på en poäng i nästa match med. Dock blir inte det förrän om två helger,
då jag helgen som kommer åker till Dalarna för att fira att mamma blir
"kärring". Hon fyller 50 på fredag. Sen ska jag åka skidor då med. Ska bli
skoj :)

Nu blir det sängen. Supertrött. Ska upp tidigt imorn och har dessutom körlektion
nummer två.


XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0