Innebandygodis...


Tomth förstärker Faluns försvar...

Innebandysajten
skriver idag
att IBF Falun har gjort klart med Johan Tomth.
Tomth kommer närmast från Faluns division-två-lag, dit han lånades ut i
decemer från Mullsjö. Nu har Faluns löst kontraktet på honom och från och
med idag, den andra februari tillhör han SSL-lagets trupp.

Jag har själv inte sett Tomth spela någongång. Det beror kanske på att ingen
av Mullsjös matcher ännu sänts i tv, och att han innan detta spelade för KAIS
Mora, som inte fick någon plats i elitserien. Lite att den förlorade sonen återvänder
hem till Dalarna. Jag tror det är bra för Falun att de får en back till. Nu vet i
och för sig inte jag hur bra han är. Men jag tror knappast Falun skulle värva en
dålig spelare. Så de verkar inte bättre än att Dalalaget försöker spetsa till sig
inför slutspurten av SSL. Jag tror det är behövligt. Efter matchen i måndags
då man åkte på en ordentlig stjärnsmäll med 3-14-förlust i baken, behövs det
nog blåsas in lite ny luft i Falun, speciellt i försvaret som var uruselt. Några av
de återstående matcherna är mot topplagen i serien; Warberg, Dalen och Täby.
Då går det inte att ha en öppen dörr i försvaret. Frågan är dock om en enda
spelare kan göra skillnad mellan en öppen och stängd dörr? Det är bara hoppas
för Faluns skull att det är så, även om inte jag riktigt tror det... Det återstår att se.


Johan Tomth in action...



Hallenstensson till damlandslaget

AIK's tränare, tillika herrlandslagets assiterande tränare Ulf Hallstensson,
har bestämt sig för att lämna herrlandslaget. Iställe kliver han in i den assisterande
tränarrollen hos Jan-Erik Vaara i damlandslaget. Anledningen är att Hallstensson
känt sig klar med sitt arbete i herrlandslaget, efter sju år. En annan anledning är
att Ulf velat utvecklas som tränare och behövt en ny utmaning, då han kände
att ha höll på att fastna i ett "fack", som han beskriver det.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Hallstenssons byte av arbetsuppgifter
från herr till damlandslag. Jag var väldigt kritisk över att Hallstensson befann
sig i herrlandslaget på så sätt att han är huvudtränare för ett SSL-lag. Jag säger
inte att det har varit negativt. Men ibland har jag känt lite att det varit någon
AIK-spelare som kommit med fast det funnits någon spelare som kanske spelat
bättre på den positionen i SSL, än den uttagna. Nu tror inte jag att det finns något
båg med i uttagningarna. Alla har ju olika syn på saker och ting och landslags-
ledningen har nog bättre koll på detta än vad jag har :) Men visst har tanken
slagit mig ibland... t ex när Jesper Berggren inte plockades ut till VM. Men jag
har ett hjärta som klappar för Uppsalagen, så inte konstigt att jag blir lite partisk
då. Men över lag tycker jag Hallstensson verkar vara en riktigt duktig tränare.
Damlandslaget känns redan nu som lite överlägnsa i världen. Undra vad som
sker när Hallstensson nu börjar arbeta med dem... det kanske är dags att slopa
dam-VM för att det inte finns någon konkurrens ;) Skämt åsido. Men känns lite
så nu i alla fall...


Ulf Hallstensson



XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: khangkheng´s

är i skolan nu, själv? :)

2011-02-02 @ 13:00:55
URL: http://khangkhengs.blogg.se/
Postat av: Khangkheng´s ♥

oh härligt att vara ute och springa ;D

kom precis hem från träningen xD

2011-02-02 @ 21:59:28
URL: http://khangkhengs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0