Inför 2012... Mål och motivation.

Jag kommer aldrig avge några löften. Jag anser nämligen att löften är till för att
brytas. Samtidigt så anser jag också att vi sätter upp löften för andra, som ett
slags bevis. Sluta va så rädd för vad folk tycker och försöker bara bestämma för
dig själv att det här och det ska jag försöka att göra och försök att hitta motivationen
till det. JUST DO IT OCH BESTÄM DIG FÖR VAD DU VILL UPPNÅ!

Min kompis pratade idag med mig om mål och motivation, naturligtvis höll vi på
att skämta om det. Men i grund och botten fanns det ändå allvar i ämnet vi pratade
om. Hon ställde mig frågan; Vad har du för mål? Kan du uppnå det? Hur ska du göra
det? Är det rimligt? Kan du göra det nu? Jag skämtade och sa att mitt mål var att jag
skulle dränka henne (vi var på väg till Eckerölinjen för att äta julbord), så därav
temat vatten. Och nej jag skulle seriöst aldrig ens få tanken att dränka henne. Så
bortse från våran dåliga humor i detta inlägg.

Jag trodde aldrig jag skulle säga det här efter att ha gått igenom en väldigt jobbig
höst. MEN JAG ÄR STARK, STARKARE ÄN NÅGONSIN! OCH JAG ÄR STOLT ÖVER MIG
SJÄLV! Visst jag saknar den personen jag tyckt om i tre år ganska mycket. Men
jag har insett att det inte går att hänga kvar heller och älta och tycka synd om sig
själv. Jag hoppas att han kommer tillbaka... men vad som sker kan bara tiden utvisa.
Jag ser trots detta framåt med extremt ljusa ögon. Ibland känner jag inte igen mig
själv. Men det är ett bra jag som jag ser och jag är glad över att jag blivit den
människan jag blivit.

Ikväll efter att ha gjort beep-testet för steg 2-kursen i domarskap (tyvärr utan lycka),
så bestämde jag mig. Det är dags att sätta ner foten när det gäller vissa saker. Inte
gå och fundera längre utan göra det jag vill.

Så inför 2012:


Inget av det ovan är en omöjlighet. Det gäller bara inställning och motivation som behövs.
Det får man genom att verkligen bestämma sig. Vill man verkligen något, är man beredd
att göra vad som helst för att uppnå det :D Allt stavas självdisciplin.


Skrev en grej på facebookstatusen ikväll som jag är stolt över:
"Till människor som inte känner mig; att försöka bestämma eller styra över mig är
lönlöst. Det är dömt att misslyckas. Till killar, ni som tror ni är något; så länge ni
inte har stake, är manliga och kan stå upp går ni bort. Jag kan lika gärna va ihop
med en tjej om jag ska va ihop med en kille som är mindre man än mig :)
"





XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0