Things are slowly killing me...

Jag skriver inte speciellt mycket på bloggen just nu. Detta på grund av att jag
inte mår speciellt bra... mest psykiskt. Men vaknade upp med en jävulsk halsvärk
imorse, som inte gått att hämma ens med ipren. Och ikväll fryser jag och börjar
få värk längs ryggraden, den typiska värk jag får i ryggen när jag har feber. Men
i övrigt känner jag inget. Får se hur det utvecklas sig och hur jag mår imorn bitti.
Den där skogspromenaden med svampplockande tillsammans med Fanny(hunden)
idag var kanske med facit i hand ingen bra idée...

Vill bli fri från halsvärken och den eventuella ankommande febern. På Lördag
ska jag nämligen döma innebandy som ni vet... Har varit orolig för att jag ska
bli tvungen att döma själv. Tränaren för Storvretas DJ17-lag har smått letat
en domare till. Men slutade med att jag fick ta saken i egna händer. Efter lite
samtal och mailande så har jag nu en kollega... min lärare på domarkursen
steg-1. Han frågade mig: "Jag menar inget illa med detta eller så, utan vill ditt
bästa. Men är du riktigt säker och känner att du klarar av att döma denna matchen.
Det är ju ett stockholmslag, de kan ju vara rätt tuffa...
" frågade han mig lite försiktigt
"Naturligtvis har det slagit mig den tanken med sa jag. Men jag dömde ändå P14 i
Storvretacupen som var stockholmslag... och tjejer brukar ju faktiskt vara lite lugnare..."
Matchen på söndag innebär ett stort kliv för mig utvecklingsmässigt. Det är en erfarenhet
anser jag...

Nog om det... den här veckan har ju inte börjat som jag tänkt mig... tänker på halsvärken
och att jag har en allmänn sjukdomskänsla. Det skulle ju bli lite av en träningsvecka för mig.
Det kommer inte bli träningsvecka. Men jag kommer nog garanterat att få mycket motion.
För imornbitt klockan nio kommer Jonna Almenäs och Johnna Gustafsson, ägare av Breaking
the rules kennel
, hit och lämnar Grus och Kiltti som ska bo här en vecka. Då är det slut på lugnet :)
Fanny kommer i alla fall att bli glad över att få kompisar att leka med i en vecka. Det är bra
för henne med att få lite social träning med andra hundar och bo med dem. Ska bli roligt i alla
fall.

 
      Grus                                                                             Kiltti


När man mår dåligt är det bra att ha saker att se fram emot, saker som är roliga.
Och det har jag. Men någonstans så hör jag människor alltid säga att det här med att
må dåligt blir bättre med tiden. Jag måste kontatera att det inte stämmer. För ju mer jag
är ifrån personen jag älskar, desto sämre mår jag... För jag saknar dig något fruktansvärt.
Det går inte en timme utan att jag tänker på dig snygg...



Helt underbart fin låt, med extremt bra text som jag känner igen mig lite i:





Over and out






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0