Frukostblogg

Godmorgon folk!

Känner mig utvilad idag, vilket är väldigt skönt. Det har varit två tuffa dygn, på grund av
alldeles för lite sömn. Så skönt att sova, ja vad blev det, cirka 8 timmar inatt. Nu är jag vaken
tidigt för att egentligen vara jag. Men det har att göra med att vi har en vovve hemma som somnar
vid 22-tiden på kvällarna och vaknar ca 8.30-9.00. I och för sig vaknade hon 8.15 imorse på
grund av våran äldsta katt. Han har noll respekt för människor. Kom in här i vardagsrummet
ca 8.05 och sätter sig i fönstret och skriker som en galning då han ville ut. Tur att ingen hörde
mig skrika: "Oskar din jävla katt. Håll käften på dig. Du får vänta en tag innan du får gå ut..."
Han är expert på att väcka folk på mornarna, speciellt sisådär halv fem på mornarna när man
sover i sin egen säng. Så har han alltid varit... så jag kände mig så lagom glad imorse när
han kom in eftersom jag behöver all sömn jag kan få efter två nätter med dålig sömn. Imorgon
ska jag ju upp klockan 05 eftersom vi måste åka till Västerås klockan 06 för Fannys utställning.
Så blir inte supermånga timmar sömn natten som kommer heller.

Gårdagen var i alla fall bra. Fick massa beröm av min körskolelärare - IGEN! Andra körlektionen
i rad. Så det är roligt. Känner mig duktig. Det var som min vän sade igår när vi pratade... han
pratade om ett ordspråk (Det är bara du själv som kan få dig att känna dig värdelös), som han
visserligen inte gillar. Men vi pratade om yttre påverkan till just det här med att känna sig dålig,
ful eller värdelös... Det är så lätt om människor säger elaka saker till en och man sällan får höra
något positivt, att man blir negativ och hela tiden tänker tankarna att man är så dålig. Jag har
en tendens att göra det, gräva ner mig ett tag... men oftast blir jag förbannad efter ett tag och
känner ilska mot de människor som är elaka och funderar på varför de beter sig som de gör.
Måste bara tillägga att jag fick en ny favoritlåt som den här personen spelade för mig. Labans
"Donna Donna". Den är sedan 1986. Men jag gillar ju 80-tals musik. Det är en sådan där låt som
man vill spela skithögt i bilen :) Haha tycker synd om dem som ska åka med mig när jag får körkort
sen. För jag kommer spela musiken jättehögt i bilen. Får låna brorsans Saab 9-5:a med värsting-
stereo och grym baslåda sen. Den är ju så grym till utseende med. Mörkt svart-grön. SKinande och
glänsande, xenonljus, gripenloggan på sidan, solfilm, kjolpaket och dimljus. SÅ jävla grym. Men
det vågar jag inte säga till brorsan, för då kommer han säkert bli mallig. HAHA!

Jag utlovade en bildbomb till igår... Men skulle lätt kunnat somna vid 19-20-tiden igår kväll så
orken räckte inte till. Får se vad jag orkar idag. Det är promenad med Fanny som gäller här närmast
och sedan frukost. Har hittat en Yoggiyoghurt som är så jävla god: "Vit persika och vitt te". Ska
njuta av den, lite juice och en smörgås när jag kommer in. Det är alltid så gott med frukost när man
varit ute och gått med Fanny innan :)




XOXO Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: SOFIA

Ha en fin Fredag vännen! KRAM

2011-04-15 @ 13:01:46
URL: http://sofiahanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0