Vad är kärlek?

Jag läste en tjejs blogg nyss där hon berättade om sin ring hon har på
fingret och som har texten love. Kärlek, översatt till svenska.
Hon berättat att hon har den för att varje dag påminna sig om vad hon
tror meningen med livet är. Tjejen är 19 år och jag måste säga att jag
beundrar hennes modighet att våga tro på kärleken. Jag vet inte om hon
någongång drabbats av knivar i hjärtat gång på gång... den människa som
gjort det och fortfarande har tron på kärleken efteråt måste vara en
stark människa... framförallt verkligen tro på det goda.

Jag har försökt tro på det goda, tro att kärleken finns för alla. Men ju äldre
jag blir, ju mer knivar jag får i hjärtat, så är det lätt att ibland tro mer 
att kärleken inte finns för alla. Ibland kan det nämligen kännas att det inte spela någon
roll hur man vänder och vrider på allting... kärleken är borta.
Jag har trott på det onda ibland, olycka, och det är inte bara en gång.
ibland har det nämligen känts som att det inte spelar roll att man försöker vara mer
ödmjuk och bry sig om människor... det är kalla handen som kommer som
ett slag i ansiktet och då har det varit lätt att tappa tron. Nej jag syftar inte bara på
kärleken till en partner... utan även den kärleken som man normalt känner till familjen och även till
vännerna. Jag kommer fortsätta tro på kärleken, det vet jag... innerst inne
finns alltid hoppet och längtan kvar oavsett om man fått fallit gång på
gång på gång... Det gäller varenda människa oavsett vad de säger....




"Solen går upp även imorgon, en ny dag börjar...

Jag är positiv så jag tänker tro på det goda :)"








Vad är kärlek för dig?






XOXO Jenny has left the building.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback