Tid beställd hos naprapat.

Klockan 09 imorse ringde napratpat Tomas Frykberg mig från
citynaprapaten i Uppsala. Det är samma naprapat som jag gått
till tidigare. Jag fick i alla fall tid klockan 10.40 på måndag.

Och tur var det. För imorse tog jag mig knappt ur sängen. Så en
dag som skulle ha blivit i skolan, slutade i stället sovandes i sängen
till klockan 13.10. Märks ju när man inte mår 100% bra att man blir
mycket segare och tröttare. Till råga på allting så gjorde jag illa en fot
igår på träningen. Kände när jag gjorde det. Men det var inget mer med
det. Fanns ingen värk i den - förrän 13.10 när jag gick upp för att hoppa
in i duschen. Då kunde jag knappt gå på foten. Så nu är den lindad
och kryckorna från förra säsongsinledningen då jag fick inflammation
runt knäet och fick dem för avlastning, står här bredvid mig. Bara
en jävla massa fel på mig känns det som.

Men jag är inte bitter, utan är positiv för det. Jag vet att det går över. Med lite akupunktur, massage,
ström och kotknäckning på måndag så kommer det göra susen. Kanske inte
kommer känna mig som ny efter besöket... för det krävs flera besök för att få
kotorna rätta samt ett sjujävlarnas jobb av mig för att stärka ryggen.
Det är svårt att hitta övningar som stärker de längsgående ryggmusklerna
så ni som läser min blogg, kom JÄTTEGÄRNA med förslag på ryggövningar
som hjälper till att bygga upp och stärka muskelaturen. Skulle vara tacksam för det.

Min kompis Ulla kom över för ca 2 ½ timme sen och gav mig massage för ryggen
så det känns lite lättare nu i alla fall... kommer ju ha ont det får jag ju räkna med.
Men lite massage hjälper alltid.


No Pain No game! Eller hur? :)


Meningen var förövrigt att ajg imorgon eftermiddagn skulle ha spelat
träningsmatch med våra 95:or tillsammans med några andra tjejer från laget,
då många 95:or fortfarande har fotbollssäsong och därför inte kunnat delta.
Vi skulle ha mött Sten Stures 95:or.Men blev inget då vi inte hade
någon målvakt... Tråkigt. Men om en vecka drar våran egen seriepremiär igång.
Känns bra :) Ska bli kul att lira tävlingsplastboll igen :) Längtar :) Vi möter
Valhall nästa söndag. Ser fram emot det.


XOXO.






Kommentarer
Postat av: angie

WORD TJEJEN WORD!! du hade så jävla rätt på det du skrev om på paows blogg.

2010-09-18 @ 18:00:13
URL: http://hejbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0