Svar på tal...

Sorry mina läsare att jag inte har skrivit idag. Har inte hunnit. Ska skriva
mer imorgon. Har en rolig sak som jag ska skriva om då. Men måste
ju passa på att skriva om en lite ja, jag vet inte om jag ska ta det som peak
eller nedvärdering från en annan människa. I vart fall tycker jag det är
lite kul och bryr mig inte så mycket. Jag tror på mig själv :) Jag vet
vad jag kan också :) Och vad jag vill :)

Idag när jag loggade in på min blogg hade någon liten rolig människa
skickat en kommentar på senaste inlägget där jag förklarade att jag inte
orkade plugga 3 ämnen samtidigt just nu för att det var mycket runt
omkring mig just nu med både det ena och det andra, samtidigt som
jag var väldigt skoltrött, något som funnits i ca två-tre ´år hos mig.
Men nu känner jag att jag gått in i väggen när det gäller pluggandet
också och vill därför ta det lugnt just nu med plugget och ta litet uppehåll.

Så svar på tal till dig Anna som skrivit följande kommentar i min blogg:
"Hur ska du klara av att plugga till läkare om du inte klarar av att plugga
upp 3 gymnasiekurser samtidigt? :S
"


" Vet du vad Anna. Anledningen till att jag inte tänker plugga de kurserna i höst
har att göra med att jag inte orkar plugga just nu... Är skoltrött och har varit i
över ett år. Jag satte mig i skolbänken direkt efter gymnasiet för att det dels
var svårt att få jobb då, samtidigt som ja visste att jag skulle behöva läsa desas
kurser. Men att ha varit skoltrött så länge har fått mig att ta helt slut när det gäller
skolan just nu. Samtidigt har jag andra saker runtomkring samtidigt som gör att jag
inte kommer hinna plugga heller i höst. Dessutom så är det ämnen jag är totalt
ointresserad av; Ma D, Fy B, samt Kemi. Kemi kan i och för sig vara rätt kul.
Men matematik och fysik har aldrig varit ett favoritämne. Och när man då är
skoltrött så är det svårt att engagera sig i något som man inte tycker är intressant.
När det gäller Läkarlinjen. Jag vet att det krävs hårt jobb. Men jag älskar att läsa
om sjukdomar och sådant. Älskade biologilektionerna förra året fast jag var skoltrött.
Och om du inte har läst på universitetet läser man oftast en kurs i taget. Har
en kompis som läser till sjukgymnast så vet lite. Och dessutom, du behöver inte
vara förvirrad över mitt val som du visade med sin lilla smilegubbe.
Jag kommer
bli en grym läkare om jag väljer att läsa till det sen... oavsett vad du tror
"

Jag hoppas du lugnat ner dig nu när du fått mitt svar.

Ja gott folk, är det någon som undrar som denna roliga människa gjorde, så
vet ni nu i alla fall...


XOXO. Jenny has left the building. To be continue...





Kommentarer
Postat av: Inget namn

Hej, jag ska bara börja med att säga att jag inte har någon aning vem du är. Men fan va töntigt inlägg, spyr på dina argument..............

2010-09-10 @ 12:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0