Serie- och domarpremiär...

Jag min helg är inte mer upphetsande. Fast
beror väl kanske också på hur mycket detaljer
och sådant som jag inte tar med. Skojar bara.
Pervers är jag inte - tror jag i alla fall.


Rubriken skvallrar om innehållet. Ikväll dömde jag min första
match i innebandy; P15 Rasbo IK-Björklinge BK. Det
var väldigt nervöst inför matchen måste jag säga.
Och ja, jag gjorde en del misstag. Men jag är bara
människa och dessutom nybörjare :) Vad kan jag begära.
Ger i alla fall min egen insats godkänt. Tur att min
lagkamrat Erika dömde med mig. Hon är mer varm i kläderna.
Hon gav mig lite instruktioner. TACK ERIKA :) Ska döma
Rasbo IK's p13 imorgonkväll, troligen även då tillsammans
med Erika.


Imorgon drar jakten på toppen av division
3 igång för
Rasbo IK's damer. Som nykomling förväntar sig nog många
att man ska ha det svårt med spelet, att det ska vara
lätt att slå oss. Men jag känner på mig att det
kommer blir en härlig fight imorn. Vi möter
Valhall. Det betyder att det kommer smälla
ordentligt imorgon... I alla fall om jag minner
mig rätt då det gäller rykten och erfarenheter av
att möta klubben på ungdomsnivå under 2006/2007.
Men jag tänker inte vika mig, inte en enda tum...
Är det någon som kommer vika ner sig så är det
Valhallspelare som möter mig. Nej, jag tänker inte
gå in och va brutal. Men närkamper är något jag
tycker om :) Fast vi kommer vinna för att vi rullar
boll och inte gruffas ;)


Säsongsinledningen har varit
ganska bra tror jag.
Vi har haft två träningsmatcher. Vi mötte Rimbo
IBK dam för ungefär 3 veckor sedan. Det blev en
knapp seger. Men av rykten (deltog inte i den
matchen pga sjukdom, samt domarutbildning) så
hade vi matchen i ett grepp men slappnade av för
mycket, matchen slutade i alla fall 5-4 till oss.
Då var ändå rimbo ett av topplagen i D4
förra året, men föll på målsnöret när det gäller
att nå kvalet. Så tror de taggat till och kommer
nå kvalet iår. Därför är det spelet vi uppvisade då
och att vi faktiskt hade spelet och det i den matchen
ganska lovande för fortsättningen denna säsong.




Laget



För två veckor sedan vann vi andra
träningsmatchen
mot ett fysiskt Tiunda som befinner sig i D4. De spelade
mer på spelare än bollen om man säger så. Dock stod vi
upp väldigt bra och lät in deras beteende på planen sänka
oss. Vi gjorde bra, framförallt SNYGGA & SJYSSTA närkamper
där det var bollen och inte spelare som var i fokus. Vi vann
med 6-0, ett resultat som inte ger en rättvis bild av
matchen eftersom vi hade bollinnehav med ca 70-75% mot
25-30% för deras del. Vi hade flera ribb- och stolpskott,
bollar som bara borde nått nätmaskorna. Men ibland är inte
resultatet likgiltigt med matchbilden.


Man ska aldrig tippa sitt
egna lag... det är förödande både
för sig själv och sina lagkamrater. MEN jag tror på en rolig
säsong.


Till er lag som tror att nykomlingen
Rasbo kommer bli en
lätt nöt... Tänk om. Vi är villiga att offra våra morsor i
varje match för seger, som en person i min närhet skulle
uttryckt det. Och det är vi... Vi kommer bli en svår nöt.
Räkna med oss...



Har förövrigt färgat håret i helgen igen. Älskar den svartbruna
färgen jag använder trots att vissa personer är så blinda
att de inte lägger märke till det förrän i dagsljus efter att man
har sagt att man färgat håret ;P haha



LÅT BOLLEN RULLA...






Kommentarer
Postat av: Mia

Svar; Oj verkligen, du har mycket för dig haha! :) Men vad roligt att dömma matcher! Hur gick det? :D Jag har också en del att göra. Igår städade jag i princip hela dagen. Idag har jag MASSOR av plugg att göra. Har två prov nästa vecka, en redovisning och en inlämningsuppgift vecka 40. Så det är fullt ös medvetslös. Hoppas på att nästa helg blir lite mer ledig, tråkigt när hela helgen ska gå till "måsten" man har att göra :/



Preics, ingen ska behöva bli misshandlad för sina åsikter eller någonting annat för den delen heller. Och angående Fredrik så har jag bara hört kort att han blev misshandlad. Det är ganska skumt att det inte uppmärkssammas lika mycket som misshandel för SD. Båda är lika förjävliga...:/

2010-09-26 @ 10:58:12
URL: http://miamupp.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 :P

2010-09-26 @ 12:30:15
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: josephine

sv: hehe okej :P jo bra! vad gör dudå? kram

2010-09-26 @ 12:46:04
URL: http://stjupid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0