Redo för utmaningen... tror jag?

Jag hade en dröm när jag var yngre. Jag hade en dröm om att bli
sportjournalist. Drömmen förde mig via journalistikutbilningen
på GUC och APU på Eurosport och Word... till en dröm att istället
bli läkare.

Jag trodde att drömmen om att bli sportjournalist dött ut. Men igår
låg plötsligt en väg till sportjournalistiken öppen när jag såg att
SVT Sport på facebook annonserade om att de sökte
"Sveriges bästa sportredaktör! Är du en drivande, kreativ
journalist med bred idrottskunskap och van arbetsledare? Då kan du
söka jobbet!"


Jag kände igår att jag kanske ska testa söka det, sedan idag började
jag fundera över mina begränsningar; naturligtvis!. Och då dök det
upp MEN hela tiden... Samtidigt skulle jag ångra om jag inte sökte
det. Visst jag kan väl erkänna att jag tror att chansen är liten att jag
lyckas få jobbet. Det skulle vara en rejäl utmaning om jag gjorde det.
Men samtidigt så känner jag; om man inte försöker, så vinner man inget
heller. Så jag är ganska övertygad om att jag tänker söka... Det får bära
eller brista.





Kommentarer
Postat av: tjohej vad det går mellan pattar & lår!

prova sök för gudsskull. det finns inga hinder, sluta tänk på dem. man måste ju börja någonstans för att förverkliga sina drömmar!

2010-09-15 @ 17:31:27
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: GalenBrud

sööök för tusan! :D

2010-09-15 @ 17:38:33
URL: http://galenbrud.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0