Köp bananer och du få bananflugor gratis på köpet!

Det är dagens sanning. Jag började nämligen undra här ikväll var i helvete
alla bananflugor kommer ifrån. Jag öppnade bananpåsen som var väl tillsluten
och hittar av förvåning en liten bananfluga inuti påsen...
Jag till pappa: "Vafan man kan ju undra vad de där jävlarna kommer ifrån
egentligen?"
(Jag med min tendens att ibland blanda in svordomar i saker jag säger.)
Pappa: "Hm, ja du jag vet inte..."
Mamma: "De finns nog med när de kommer till Sverige..."

I min nyfiken het slog jag upp på google: "Vad kommer bananflugorna
ifrån?"
Det dök upp ett otal sidor som jag kunde klicka mig in på. Men jag
valde flashbackforum, en sida som kanske inte 100% alltid är sannings-
enlig, men som brukar kunna skvallra om det mesta...
På sidan var det en person som förklarade att bananflugorna gillar mat
som börjar bli gammal, de livnär sig på den. Och anledningen till hur det
uppkommer är att bananflugorna i de land där bananerna är ifrån, lägger
ägg längst ner på bananen i den här svarta knoppen som är (alltså inte
i själva fruktköttet...). Tur att jag alltid lämnar 1-2 cm av bananen när jag
kommer ner till knoppen då jag äter en banan.





Jag kan erkänna att jag efter att ha ätit min banan ikväll och sedan fått
reda på var de kommer ifrån, kände mig smått äcklad. Dock vet jag ju
att jag inte fått i mig några flugor eftersom de inte lägger äggen i den
delen man äter. Jag kommer fortsätta äta banan, det är en av de godaste
frukterna jag vet samt att det är otroligt bra efter träning, oavsett om det
finns en reklam där en apa tycker jag ska välja gainomax recovery
istället en banan. Men med Gainomax väljer jag också konstlade
sötningsmedel, massa konstiga E-medel. Jag är egentligen inte så
petig med sådant. Men jag äter hellre naturligt fruktsocker som är
gott efter istället för tillkonstlat socker med onödiga e-medel som
inte smakar någon höjdare. Jag är inte mycket för energidrycker.


SORRY APE! BUT I CHOOSE BANANAS :)






Vågar du äta banan efter att ha läst detta?!





XOXO, Jenny has left the building... to be continue...





Kommentarer
Postat av: malin

hej! bälterna är ganska långa, tror dem ligger på 110 cm, men enkla att kapa om det skulle vara så. mvh malin.

2010-09-30 @ 10:25:53
URL: http://smileback.blogg.se/
Postat av: wazup /♥ shawty

Men uuuhäääk, det hade jag ingen aning om :O och jag som tycker om banan, huuu!

2010-10-10 @ 10:37:09
URL: http://wazup.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag brukar också lämna 1-2 cm av bananen när jag

kommer ner till knoppen. vet inte varför, men det e bra att jag gör det hehe

2011-02-05 @ 21:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0