Jag fick just reda på något som jag själv inte visste - Att jag är rasist enligt någon annan. Vad säger denna skylt om mig då då?





Är jag fortfarande rasist!?



Jag har åsikter när det gäller invandrarpolitiken, men det handlar inte om att vi ska
stoppa invandringen... Det handlar inte om att vi ska utvisa personer med annan
etnisk bakgrund.


DET HANDLAR OM ATT VI MÅSTE

FÖRSÖKA TA HAND OM DEM SOM

KOMMER HIT PÅ ETT BÄTTRE SÄTT;

SLUSSA DEM IN I DET HÄR SAMHÄLLET...

FÅ DEM ATT FÖLJA VÅRA NORMER OCH

REGLER! HEDERSMORD ELLER ATT TVINGA

NÅGON ATT GIFTA SIG ÄR INTE OKEJ....





Vi måste ge dem en chans att aklimatisera sig, ge dem chans till utbildning och
jobb. Inte bara ta hit dem och placera alla i en klump på ett ställe. Då blir det
som det blev i Uppsalas förorter för ungefär ett år sedan; Bilar brändes
på löpande band.
Det handlar om att de vill ha uppmärksamhet eftersom staten/Kommunen som
tagit in dem inte ger dem den uppmärksamhet som krävs. De behöver hjälp
och stöd och det handlar inte om att leva på socialbidrag, utan en aklimatisering
till vårat samhället; en chans till bra jobb, bra utbildning, en chans att lära sig
språket.

Skulle vi åka ner till någon av de som kommer hits land och agera som vi gör
i Sverige, då skulle vi snart bli utvisade eller dödade... Det är så hårt tyvärr.
JAg vet att vi är en demokrati och en religionsfritt land. När det gäller den
saken så har alla rätt att tro på sin gud. Men några hedersmord eller att
tvinga någon att gifta sig med någon annan är inte okej...



- NEJ - JAG ÄR INTE RASIST!!!



- NEJ - RÖSTA INTE IN SVERIGE-

DEMOKRATERNA I RIKSDAGEN

IDAG!!!






Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

håller me dej!

2010-09-19 @ 15:12:24
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Elina

Vilka tror du vinner valet? Röda eller blå ? ;) och tror du sverigedemokraterna kommer in i riksdagen?

2010-09-19 @ 19:00:35
URL: http://elinaryttbergs.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag vill inte spekulera i vilka som vinner valet. Men med mitt hjärta så hoppas jag på Socialdemokraterna. De är mest humana i sin politik. Men blåa har legat lite före även om de ligger nästan lika nu. Så det är svårt.



När det gäller sverigedemokraterna är jag rädd att vi får in dem i riksdagen. Det är nämligen så att invandrarpolitiken i sverige, som du såg i mitt inlägg, måste förbättras. Men eftersom varken Det röda eller blåa blocket pratat mycket om invandrarpolitiken i detta valet, så tror jag att en del kan lägga sin röst på dem just för att de tar upp frågan... MEN JAG HOPPAS INNERLIGT ATT JAG HAR FEL NÄR DET GÄLLER ATT DE KOMMER IN I RIKSDAGEN.



Vad tror du då?

2010-09-19 @ 19:24:35
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0