Vilodagar för kurering

Har du någongång haft inflammation i bröstmuskelaturen?


Jag har nog drabbats
nu. Har så jävla ont när jag gör någonting
med höger arm en handflata under nyckelsbensfästet på höger sida.
Jag kan endast ligga på rygg; tur att jag oftast gör det när jag
sover. Jag gör allting med vänster hand, förutom att äta då och
skriva :P  Det kommer gå över, frågan är bara hur lång tid det tar.
Känns lite bättre idag än igår då jag började känna smärtan.
I och för sig får man se det positiva med smärtan; Man vet att
man lever. Haha.


Jag lever på Ibumetin som
är inflammatoriskt samt
Orudis gel med ketoprofen som också är inflammatoriskt. Måste
få bort den här smärtan. Även om det positiva med det är att
man vet att man lever, så blir smärta i längden jobbigt.

 


Idag och även imorgon
ska jag försöka vila så mycket som möjligt.
Brukar ju vara duktig och vara ute och springa/gå varje dag. Men
måste lyssna på kroppen idag; och eftersom det gör ont när jag använder
armen och jag springer på ett speciellt sätt som gör ont och gör
ont för minsta hastiga rörelse, så blir det vila idag...
Dessutom kan det bli farligt om man anstränger sig för mycket i samband
med inflammation i bröstmuskelaturen, eftersom man om man har riktigt
otur, kan få inflammationen att gå över i hjärtmuskeln. Tur i oturen
dock att jag har den i höger bröst och inte vänster där hjärtat sitter.
Så känner mig lite skonad i alla fall. Nu blir det vila för att vara kry
på söndag, då jag förhoppningsvis får spela innebandymatch och kicka ass :)

 


XOXO Jenny has left the building. To be continue... 






Kommentarer
Postat av: Julia

Ajaj, hur har du lyckats med det?! Tränat tokigt eller kom det bara av sig själv?

2010-10-22 @ 16:37:21
URL: http://juliaelhag.blogg.se/
Postat av: josefine

haft en bra dag? :)

2010-10-22 @ 17:35:59
URL: http://osin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0