Veckans kanon & Kalkon v.44

Jag hade tänkt mig på en ny kategori här på bloggen, där jag delar med mig av sådant
som jag tycker varit bra den veckan som gått, men även dåligt. Det kan vara personliga saker,
eller allmänna samhällssaker.


Jag tänkte börja med det dåliga. Bättre att läsa det bästa sist,
eller hur?



KALKON


*  Sveriges brakförlust i Euro Floorballtour mot finland med 9-2! 
    Ja vad finns det att säga om förlusten, inte så mycket. Det har hunnit gå ett
    dygn sedan dess och jag finner fortfarande inget svar på vad som hände.
   

*  Regeringens mörkläggning av att de inte visste att USA spionerade i Sverige!
    Det kom uppgifter förra veckan, efter ett avslöjande i Norge där amerikanska
    agenter ska ha övervvakat och spionerat på norska folket, att amerikanerna
    även varit i Sverige och spionerat på svenskarna. USA säger att sådant
    spionage endast sker i samråd med regeringen i det landet de spionerar i. Dock
    förnekar svenska regeringen alla kännedom och det har nu tillsats en utredning.
   

*  Fornminnen sprängs bort till förmån för väg!
    När nya väg 288 byggs måste det ske sprängningar på gärdet efter gamla Statoilmacken
    i Rasbo. När bygget påbörjades upptäckte arkeologer att det fanns fornlämningar vid den
    bergshäll som ska sprängas bort. Detta har dock inte påverkat beslutet om att spränga.
    Det står fast. Jag förstår att det är svårt att ändra ett beslut när det väl är fattat. Men borde
    man inte försöka tänka på att det kanske kan vara kul för eftervärlden att få se dessa saker?
    Jag tycker det är otroligt tråkigt. Men tydligen skedde exakt samma sak när nya E4:an skulle
    byggas.
   
            
            


KANON

Therese Alshammars Världscupvinst!
    Jag kan ärligt säga att jag för ca 3-4 år sedan inte trodde att Alshammar skulle komma tillbaka
    och bli lika bra som hon var året 2000 vid OS i Sydney. Visst hon har alltid varit bra. Men jag
    trodde inte att hon skulle bli nummer 1 igen och det hade att göra med att hon verkat tappat
    suget lite för simningen. MEN nu är hon tillbaka där hon hör hemma - Som nummer 1
    i världen.
   

*  Snökaos på väg in över Sverige!
    Ni som ska köra bil tycker jag dock synd om. Men vad är mysigare än att ligga inbäddad i ett
    täcke, se på film med tända ljus, se snön yra och höra vinden vina längs knutarna (ja det tjuter
    verkligen i knutarna här eftersom huset är gammalt). Man får även en chans att uppskatta och
    vara glad för att man har tak över huvudet. Men samtidigt får man också tid att skänka en tanke
    till de som inte är lika lyckligt lottade, både i utlandet men även här i Sverige. Ska bli kul att se
    om man är beredda på snön och ute och plogar i tid så man slipper trafikkaoset som ofta kommer
    eftersom man aldrig är beredda.
    

*  Gripandet av den nya lasermannen! (?)
    Den senaste tiden har någon galning farit runt i Malmö och skjutit nysvenskar på löpandet band.
    I stort sett varje dag har det rapporterats om skjutningar. Men i veckan som gick säger sig polisen
    ha gripit den skyldige, som har kallats den nya lasermannen. Om det är rätt man återstår att se...
   
    Peter Mangs som misstänks
    vara den nya Lasermannen
    och den som spridit skräck
    i Malmö på sista tiden...





XOXO Jenny has left the building. To be continue...






Kommentarer
Postat av: if u seek Liina Baby

Vill bara tipsa alla som kommenterar att man just nu kan vinna ett presentkort på min blogg värde 500:- till hårvårdsprodukter !



Besök min blogg & delta !

2010-11-09 @ 12:11:13
URL: http://nattstad.se/Liinababy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0